آفتاب

درخواست آمریکا برای تغییر جریمه شرکت فوکر به اتهام نقض تحریم‌های ایران

درخواست آمریکا برای تغییر جریمه شرکت فوکر به اتهام نقض تحریم‌های ایران

دادگاهی در آمریکا خواستار جریمه نقدی سنگین‌تر برای شرکت هواپیمایی فوکر شد که پیشتر به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران متهم شده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، دادگاهی در آمریکا روز پنجشنبه طی حکمی اعلام کرد توافق میان شرکت هواپیمایی فوکر و وزارت دادگستری آمریکا که در آن قرار شده بود این شرکت به اتهام نقض تحریم‌های ایران 21 میلیون دلار جریمه پرداخت کند نامناسب است.

فوکر که یک شرکت هلندی ارائه دهنده خدمات هوایی است در ژوئن 2013 در توافقی با وزارت دادگستری آمریکا پذیرفت که برای رفع این اتهامات 21 میلیون دلار جریمه نقدی پرداخت کند.

آمریکا این کشور را متهم کرده بود که در طول پنج سال به طور عمد تحریم‌ها علیه ایران، سودان و میانمار را نقض کرده و سودی برابر با 21 میلیون دلار به دست آورده است.

ریچارد لئون قاضی این دادگاه منطقه‌ای آمریکا ضمن اعلام این رای گفت که توافق بین شرکت فوکر و وزارت دادگستری آمریکا هیچ مناسبتی با تخلفات با این شرکت ندارد و باید یک توافق جدید با جریمه سنگین‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

به نوشته وال استریت ژورنال، وزارت بازرگانی و صنایع آمریکا شرکت فوکر را به 253 مورد نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سودان و میانمار و ارسال غیرقانونی تجهیزات هواپیمایی به این کشور‌ها متهم کرده بود.

وکلای این شرکت هلندی و نمایندگان وزارت دادگستری آمریکا تاکنون اظهارنظری درباره رای این دادگاه نکرد‌ه‌ا‌ند.

انتهای پیام

کد N713612

وبگردی