آفتاب

اوباما در دعای صبحانه ملی: عده‌ای به اسم دین در حال ارتکاب اقدامات وحشیانه هستند

اوباما در دعای صبحانه ملی: عده‌ای به اسم دین در حال ارتکاب اقدامات وحشیانه هستند

رئیس‌جمهوری آمریکا با محکوم کردن رفتار کسانی که از دین به عنوان دلیلی برای انجام خشونت در سراسر جهان استفاده می‌کنند، گفت که خداوند مخالف هرگونه تروریسم و خشونتی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه در مراسم دعای صبحانه ملی گفت: ما اینجا هستیم تا تمام کسانی را که از مذهب ما برای اهداف پوچ‌ خود استفاده می‌کنند، محکوم کنیم. هیچ خدایی از گناه چشم‌پوشی نمی‌کند.

وی همچنین با اشاره به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، این شبه‌نظامیان، عاملان حمله مرگبار ماه گذشته در پاریس و مهاجمان به مدرسه نظامی پیشاور پاکستان را "فرقه مرگ" توصیف کرد.

اوباما در این جمع که با حضور مقام‌های سایر کشورها و رهبران دینی مسیحی و غیر مسیحی برگزار شد، گفت: در حالی که دین منبع خوبی‌ها در جهان است اما مردم تمام ادیان تمایل دارند که دین را بربایند و از آن برای اهداف جنایتکارانه خود استفاده کنند. زمانی که ما به خود مغرور شدیم و گمان کردیم که این اتفاقات منحصر به جاهای دیگر است، باید به یاد داشته باشیم که در زمان جنگ‌های صلیبی و تفتیش عقاید، مردم اعمال وحشتناکی به نام مسیح مرتکب می‌شدند. بنابراین این منحصر به یک فرد یا دین نیست. تمایلی در ما وجود دارد که به سادگی می‌تواند منحرف شده و دین ما را تحریف کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا از مردم تمام ادیان جهان خواست که درباره عقایدشان انسانیت نشان داده و این ایده را که "خدا تنها با ما صحبت می‌کند و نه دیگران" کنار بگذارند. اوباما افزود: از پاکستان گرفته تا خیابان‌های پاریس، ما شاهد اقدامات خشونت‌بار و ترور عده‌ای بودیم که ادعا می‌کنند برای دینشان به پا خاسته‌اند. آنها مدعی هستند که برای اسلام قیام کرده‌اند اما در واقع در حال خیانت به آن هستند. یک فرقه مرگ به اسم دین در حال ارتکاب اقدامات وحشیانه غیر قابل توصیف است.

انتهای پیام

کد N713504

وبگردی