آفتاب

میرگلوبیات: توسعه علمی، اساس پیشرفت کشور است

میرگلوبیات: توسعه علمی، اساس پیشرفت کشور است

نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: توسعه علمی اساس پیشرفت کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، شهلا میرگلوبیات در آئین افتتاحیه هفتمین کنفرانس ملی ریاضی شیمی به میزبانی دانشگاه پیام نور مرکز ساوه افزود: رشد و توسعه کشور با پیشرفت های علمی میسر خواهد شد و هر جامعه‌ای که از سطح علمی بالایی برخوردار باشد قطعا در ریل توسعه‌ای قرار گرفته است.

وی با اشاره به افتخارات علمی که در کشور به دست آمده است، اظهار کرد: با تلاش نخبگان و فعالان عرصه علم و دانش کشورمان رتبه ای که قرار بود در 10 سال آینده بدست آوریم هم اکنون حاصل شده و آن قرار گرفتن در رتبه برتر علمی در سطح خاورمیانه است.

وی بهره مندی از نیروی انسانی نخبه و فراهم کردن زیرساخت ها را از دلایل کسب این افتخارات علمی دانست و تصریح کرد: تداوم کسب این افتخارات در گرو فعالیت مراکز مختلف علمی و شرکت های دانش بنیان است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به برنامه مجلس برای حمایت از نخبگان گفت: مجلس شورای اسلامی در لایحه حمایت از بنیاد ملی نخبگان و شرکت های دانش بنیان ضمن تاکید بر حمایت از متخصصین و نخبگان کشور در عرصه های علمی و صنعتی به دنبال برآوردن نیازها و خلاءهای موجود در این حوزه است.

وی تنها راه توسعه همه جانبه کشور را تاکید بر گسترش و تقویت مراکز علمی و تخصصی در حوزه علوم مورد نیاز دانست و تصریح کرد: باید طوری برنامه ریزی کرد که کشور در مسیر توسعه یافتگی به گونه ای قرار بگیرد که متکی به درآمدهای نفتی بویژه با وجود شرایطی که هم اکنون در بازار نفت وجود ندارد نباشد.

به گفته میرگلوبیات تکیه بر علوم و فنون داخلی کشور و دانش های پایه ای راهکاری برای خنثی کردن توطئه های اقتصادی دشمنان چه در خصوص تحریم ها و چه در سقوط قیمت نفت است.

وی با تقدیر از برگزارکنندگان این کنفرانس ملی که با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در قطب صنعتی خاورمیانه و شهر صنعتی کاوه و به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار می شود، خاطر نشان کرد: برگزاری چنین کنفرانس هایی توسط مراکز دانشگاهی و واحدهای تولیدی اتفاق مبارکی در تقویت پیوند بین صنعت و دانشگاه است.

میرگلوبیات رشته ریاضی شیمی را پدر علوم دانست که زیربنای همه رشته های تحصیلی بوده و پژوهش و تحقیق در این رشته ها به توسعه سایر رشته ها نیز کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N713427

وبگردی