آفتاب

جلالی: اصولگرایی باید خودش را بازسازی کند/ اصولگرایان نباید در قبال اشتباهات گذشته لاپوشانی کنند

جلالی: اصولگرایی باید خودش را بازسازی کند/ اصولگرایان نباید در قبال اشتباهات گذشته لاپوشانی کنند

مهر نوشت:

رئیس مـرکز پژوهش‌هـای مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اصولگرایی باید از دورن خودش را بازسازی کند، گفت: اگر اصولگرایی از دایراه اخلاق و دین خارج شود تنها پوسته‌ای از آن باقی خواهد ماند.

محمد کاظم جلالی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر که توسط جبهه پیروان خط امام و رهبری در مسجد امام زین العابدین(ع) قم برگزار شد در سخنانی یکی از ابعاد برجسته انقلاب اسلامی را جنبه دینی و اسلامی آن برشمرد و اظهار داشت: در زمانی تلاش‌های فراوانی صورت گرفت تا دین از جامعه و از بین عموم مردم برچیده شود و تئوری پردازان غربی دین را افیون میلت‌ها می‌دانستند که ماحصل آن ایجاد تفکر سکولاریسم و لیبرالیسم شد.

جلالی بیان داشت: تئوری پردازان غربی معتقد بودند که هیچ انقلابی با پایه‌های دینی در جهان رخ نخواهد داد اما انقلاب اسلامی ایران این نظریه را به چالش کشید و ثابت کرد اساس انقلاب‌های دینی دارای پشتوانه‌های محکم و استوارتر از سایر انقلاب‌ها است.

اسلام ناب در تقابل با استکبار است

وی افزود: اسلام ناب در تقابل با استکبار جهانی است که همین علت موجب شده تا دشمنان اسلام و انقلاب از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در ایران علیه ملت ما توطئه کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، افزود: در منطقه‌ما برخی از کشورها وجود دارند که به اسلام معتقدند اما به دلیل اینکه اسلام آنها مختلف استکبار و ظلم و ستم نیست هر چند که زن‌ها در این کشورها از بسیاری آزادی‌های اجتماعی محروم هستند اما غربی‌ها هیچ‌گاه آنان را به خاطر عدم رعایت حقوق بشر متهم نکرده‌اند.

وی انقلاب اسلامی را انقلاب نرم ملت ایران در برابر استکبار جهانی عنوان کرد و ابراز داشت: انقلاب اسلامی با پیروزی خود دنیا را به تسخیر درآورد و چشم همه دنیا را به خود خیره کرد.

گفتمان انقلاب اسلامی امروز فراتر از مرزهای کشور در تقابل با نظام سلطه است

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از طرح برخی مطالب در خصوص اینکه چرا ایران به سایر کشورها کمک می‌کند در حالی که در خود کشور مشکلاتی را دارد، افزود: حمایت ما از برخی کشورها در منطقه که در خط مبارزه و مقاومت قرار دارند به دلیل گفتمان آنها است و معتقدیم که گفتمان انقلاب اسلامی امروز فراتر از مرزهای کشور در تقابل با نظام سلطه است.

جلالی بیان داشت: اگر مبنا بر هزینه کردن باشد آمریکایی‌ها و غربی‌ها بسیار بیشتر از ایران در منطقه هزینه کرده‌اند اما این گفتمان انقلاب اسلامی است که حرف اول را می‌زند.

وی بیان داشت: آمریکایی‌ها و جهان استکبار از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با توطئه‌های روشن و آشکار در برابر ملت ایران ایستادند و امروز هم توطئه‌های آنان پنهان است و می‌خواهند با اقدامات خود اسلام و انقلاب اسلامی را بدنام کنند.

اقدامات گروه‌های تکفیری و تروریستی برای بدنام کردن اسلام است

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سرویس‌های جاسوسی در سال‌های گذشته بر روی جوانان افغانی کار کردند و طالبان را بوجود آوردند که دارای گفتمان سلفی و تکفیری بود و اقدامات این گروه‌های تروریستی را در جهان به نام اسلام معرفی کردند و امروز نیز صحنه‌های مشمئزکننده‌ای که از سوی داعشی‌ها صورت می‌گیرد در راستای همان بدنام کردن اسلام است.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت داخل کشور، با تأکید بر اینکه اصولگرایی باید از دورن خودش را بازسازی کند، ابراز داشت: اگر اصولگرایی از دایراه اخلاق و دین خارج شود تنها پوسته‌ای از این اسم را یدک می‌کشد و امروز وحدت در بین اصولگرایان ضروری است.

اصولگرایان نباید در قبال اشتباهات گذشته لاپوشانی کنند

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: اصولگرایان نباید در قبال اشتباهات گذشته لاپوشانی کنند و معتقدیم مسائل مختلفی در دولت‌های نهم و دهم قابل نقد است و اصولگرایان نباید به کسی چک سفید بدهند.

وی با بیان اینکه به نام اصولگرایی از تریبون‌های مختلف نباید دروغ گفته شود، افزود: حادثه یکشنبه سیاه مجلس در دو سال قبل سر آغاز اتفاقات 22 بهمن در قم بود و نباید در شهری مثل قم بی اخلاقی از سوی یک عده معدود به نام همه تمام شود.

جلالی اضافه کرد: برخی از اصولگرایان نگاه تنگ و تاریک دارند، در صورتی که می‌بایست نگاه جذبی داشت تا جمعیت اصولگرایان افزوده شود و نباید با برچسب زدن به افراد آنها را از دایره اصولگرایی حذف کرد.

وی با بیان اینکه جریان اصولگرایی باید پویا باقی بماند، افزود: در اصولگرایی باید عقلانیت و میانه روی جریان داشته باشد و نباید اجازه داد تا عده‌ای جریان اصولگرایی را بد تفسیر کنند.

 

45503

کد N713192

وبگردی