آفتاب

طراحی چرخه تکرارپذیر فناوری و صنعت از برنامه‌های جهاددانشگاهی خراسان رضوی

طراحی چرخه تکرارپذیر فناوری و صنعت از برنامه‌های جهاددانشگاهی خراسان رضوی

معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی درباره فعالیت‌های فراروی این نهاد گفت: یکی از برنامه‌های اصلی ما طراحی چرخه تکرارپذیر فناوری و صنعت است.

به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا منطقه خراسان، دکتر حمیدرضا بیدخوری در نشست سالانه پژوهشگران و اعضای شوراهای علمی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه ساختار جهاد دانشگاهی استان کوچک و چابک بوده و باید این ساختار حفظ شود تا این چرخه کارآمد و تکرارپذیر حفظ شده و توسعه یابد.

وی ادامه داد: دو سال گذشته ما فناوری فوم متخلخل فلزی را به دست آوردیم و امروز خوشبختانه دو کاربرد صنعتی از این فناوری را تولید کرده‌ایم، همچنین ما در زمینه سلول‌های بنیادی نیز فعالیت‌های پژوهشی خویش را آغاز کرده‌ایم و در حال حاضر این دستاوردها در مرحله کارآزمایی بالینی است.

بیدخوری تصریح کرد: پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی استان توانسته در این حوزه به دستاوردهایی دست یابد و در حوزه مطالعات گردشگری می‌تواند با بخش دولتی و خصوصی همکاری کند.

معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان در حال حاضر به مرحله نهایی پژوهش‌های خویش رسیده است، خاطرنشان کرد: باید این مرحله را نیز با قدرت طی کرد و از تکرارپذیری آن نیز اطمینان پیدا کرد.

بیدخوری با اشاره به برگزاری نشست سالانه پژوهشگران و اعضای شورای علمی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، آن را امری مبارک توصیف کرد و افزود: کنار یکدیگر قرار گرفتن استادان دانشگاهی و پژوهشگران جهاد دانشگاهی اتفاقی است که می‌تواند مدلی موفق در مدیریت پژوهشی باشد.

وی تصریح کرد: همچنین گردهمایی استادان از صاحبان علوم مختلف و تنوع مسائل طرح شده در این جلسات یکی دیگر از محاسن برگزاری چنین مراسمی است؛ در همین راستا سیاست ما ایجاد همگرایی و پرهیز از تنوع فعالیت‌ها بوده است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به سیاست‌های راه‌اندازی جهاد دانشگاهی تاکید کرد: یک دهه پیش مسؤولین متوجه نیاز کشور به تولید ثروت از طریق دانش شدند و بسیاری از دانشگاه‌ها نیز باید خود را با این تغییر رویکرد، تطبیق می‌دادند؛ خوشبختانه جهاد دانشگاهی در این زمینه یک قدم از سایر مراکز علمی جلوتر است چراکه فلسفه تاسیس این نهاد تولید فناوری از طریق دانش بوده است.

بیدخوری با بیان اینکه در همین راستا جهاد دانشگاهی استان برنامه‌ریزی‌های مختلفی پیش رو دارد، خاطرنشان کرد: ما توانسته‌ایم با همت پژوهشگران جهاد دانشگاهی استان و استادان دانشگاهی شبکه برنامه علمی 16 گروه‌های پژوهشی خود را طراحی کنیم.

انتهای پیام

کد N713170

وبگردی