آفتاب

ارتش لیبی کنترل بندر بنغازی را به دست گرفت

ارتش لیبی کنترل بندر بنغازی را به دست گرفت

ارتش لیبی اعلام کرد که موفق شده کنترل بندر بنغازی واقع در شمال این کشور را به دست بگیرد و پس از ماه‌ها درگیری و صدای انفجار، آرامش را به پایتخت اقتصادی لیبی بازگرداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکال‌نیوز، گردان زرهی ارتش لیبی تانک‌ها و زره‌پوش‌های خود را در بندر بنغازی که مشرف به سواحل جنوبی دریای مدیترانه است مستقر کرده و موفق شد نیروهای فجر لیبی را به‌طور کامل از این بندر بیرون براند. ارتش لیبی اعلام کرده که اکنون کنترل کامل بندر بنغازی را به دست گرفته است.

گروه فجر لیبی که یک گروه تندرو نزدیک به القاعده است از این بندر برای ورود مهمات، انتقال زخمی‌ها و ورود اعضای جدید استفاده می‌کرد.

با کنترل ارتش لیبی بر این بندر، نوار ساحلی شهر بنغازی که شامل دادگاه شمال شهر بنغازی، دفتر گذرنامه و اداره گمرک می‌شود، به کنترل ارتش لیبی درآمد و تنها دسته‌های کوچکی از شبه نظامیان فجر لیبی در داخل شهر و در مناطقی مانند میدان آزادی بنغازی، باقی‌مانده‌اند.

به گفته مسوولان لیبیایی از بین بردن این گروه‌های کوچک مساله وقت است به ویژه اینکه شهر بنغازی اکنون در محاصره کامل ارتش لیبی که همان نیروهای وفادار به خلیفه حفتر هستند قرار دارد.

انتهای پیام

کد N712908

وبگردی