آفتاب

تاکید کری بر حل مسالمت آمیز بحران اوکراین/به دنبال درگیری با روسی

تاکید کری بر حل مسالمت آمیز بحران اوکراین/به دنبال درگیری با روسی

وزیر خارجه آمریکا ضمن انتقاد از حضور نظامیان روسیه در مرزهای اوکراین، بر لزوم حل مسالمت آمیز بحران در مناطق شرقی این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا بار دیگر بر لزوم حل بحران اوکراین از طریق دیپلماتیک تاکید کرد. وی امروز طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «پترو پوروشنکو» رئیس جمهوری اوکراین با بیان این مطلب گفت غرب به دنبال درگیری با روسیه نیست.

کری با این حال یادآور شد: ما نمی توانیم چشم خود را بر حضور تانک ها و نظامیان روسی در مرزهای اوکراین ببندیم. وی ابراز امیدواری کرد روسیه نیز با گام های مثبت خود در راه حل مسالمت آمیز بحران اوکراین حرکت کند.

در این کنفرانس همچنین پوروشنکو حمایت نظامی روسیه از جدایی طلبان را به باد انتقاد گرفت. وی در عین حال از حمایت آمریکا از کشورش در شرایطی که جدایی طلبان از حمایت روسیه برخوردار هستند، قدردانی کرد.

پیش از این وزارت خارجه آمریکا از کمک 16 میلیون دلاری این کشور به کی یف برای کمک به جنگ زدگان در مناطق شرقی اوکراین خبر داد. یک مقام وزارت خارجه همچنین از ارسال تجهیزات دفاعی به دولت اوکراین برای مقابله با حملات موشکی جدایی طلبان خبر داد. 

کد N712705

وبگردی