آفتاب

ابوالحسن داوودی : هر فسادی در سینما به شدت من را مکدر می کند

ابوالحسن داوودی : هر فسادی در سینما به شدت من را مکدر می کند

نشست رسانه ای فیلم "رخ دیوانه" از فیلم های پر اقبال جشنواره به کارگردانی ابوالحسن داوودی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ابتدای این نشست داوودی از حضور تماشاگران در سانس صبح تشکر کرد و در ادامه گفت:  باید از دوستانی که در این 5-6 سال اخیر باعث شدند من بیکار باشم، تشکر کنم چرا که باعث شدند من با دست پر بیایم و فرصت تفحص داشته باشم

در ادامه صحبت های کارگردان، تهیه کننده این فیلم گفت: خوشحالم که 6 سال این فیلم نامه را حفظ کردم و سرانجام با تجربة پیش کسوتان و انرژی جوانان آن را ساختیم. منصوری در ادامة صحبت هایش افزود: استقبال تماشاگران از این فیلم خبر خوبی است و نشان می دهد برخلاف تجربه های نه چندان خوب سال های اخیر، نگرش مردم تغییر کرده است.

پس از صحبت های نویسنده این فیلم در مورد شکل و فرم اثر و تغییرات ایجاد شده در آن به نسبت طرح ابتدایی گفت: ساختن این کار چند سال زمان برد  و من هر سال فیلم نامه را باز نویسی کنم و وقت بیشتری روی آن گذاشتم.

در ادامه کارن همایون فر توضیحاتی در مورد موسیقی فیلم و سبک تلفیقی آن داد و بازیگران فیلم نیز صحبت کردند.

صابر ابر گروه را بی نظیر دانست و طناز طباطبایی از تحقیقات گسترده اش در مورد مواد مخدر و دلیل انتخاب کوکائین برای نقش ماندانا توضیحات مفصلی داد.

در ادامه صابرابر جای خود را به بیژن امکانیان داد و امکانیان توضیحاتی دربارة نقش پدر غزل و کارکرد آن داد.

در ادامه جلسه پرسش هایی از کارگردان و نویسنده دربارة محتوا و شکل فیلم شد و به برخی از مضامین فیلم مانند دروغ و بی اخلاقی ها انتقاد شد که کارگردان در واکنش به آن ها گفت: من می خواستم در این فیلم از نگاه جوانان حرف بزنم چرا که در فیلم تقاطع از من به خاطر تحمیل نگاه و آرمان خودم بر جوانان انتقاد شد. داوودی در ادامه به دروغ اشاره کرد و گفت: سینما همه اش دروغ است و یک رابطه است که ما آن را خلق می کنیم و ادمه می دهیم، دلواپسان ناراحت نشوند، شاید در یک جایی لزوم دروغ وجود داشته باشد.

در انتهای جلسه کارگردان رخ دیوانه با اشاره به شمارش آرای بخش مردمی  جلسه را ختم کرد، او گفت:  رای های ما از دیروز تا به حال کاهش 30 درصدی داشته است، بدون اضافه شدن فیلم جدیدی در رقابت و من احساس می کنم شمارش ها دارد به طرز مشکوکی پیش می رود. اقبال مردم به فیلم برای مهم است نه چیز دیگر اما به شدت از هر فسادی که در سینما وارد شود، مکدر می شوم.

57244

کد N712376

وبگردی