آفتاب
بعیدی نژاد در مسکو:

توافق نشود به توسعه هسته ای براساس منافع ملی خود ادامه می دهیم

توافق نشود به توسعه هسته ای براساس منافع ملی خود ادامه می دهیم

بعیدی نژاد گفت: در صورت عدم توافق ایران به توسعه هسته ای خود براساس منافع ملی ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بعیدی نژاد مدیر کل امور سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه در پی سفر به مسکو و در نشست خبری با رسانه های ایرانی و روسی به سوالات خبرنگاران در خصوص روابط دو کشور ایران و روسیه درصحنه بین المللی، مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه ۵+۱، احتمال تشدید تحریم ها علیه ایران در صورت عدم توافق، همکاری دو کشور درخصوص خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای و ...  پاسخ داد.

وی با اشاره به مواضع دو کشور ایران و روسیه در خصوص مسائل مهم بین المللی و امنیت بین الملل گفت: عضویت دو کشور در معاهدات مربوط به کمیسیون خلع سلاح باعث شد که مشورت ها و تبادل نظر فی مابین در این خصوص ادامه یافته و ایران برای رایزنی با طرف روسی اهمیت ویژه ای قائل است.

این مقام ایرانی درخصوص مذاکرات هسته ای کشورمان نیز اظهارداشت: در ملاقات با معاون وزیر خارجه روسیه آخرین تحولات مربوطه در این خصوص بررسی شد و باتوجه به اینکه در حال حاضر این مذاکرات به مرحله حساسی رسیده است، از نظر دو کشور اینگونه رایزنی ها بایستی توسعه یابد.

بعیدی نژآد ادامه داد: موضوع ظرفیت غنی سازی در ایران و تحریم های ظالمانه از مهمترین مسائل باقی مانده در مذاکرات آتی خواهد بود که دو طرف امیدوار هستند تا پایان ماه مارس  مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد. در صورت عدم توافق ایران به توسعه هسته ای خود براساس منافع ملی ادامه خواهد داد.

وی اظهار داشت: در خصوص ابتکار خلع سلاح خاورمیانه که مورد نظر ایران و روسیه است نحوه پیشبرد و وصول به این هدف مورد مذاکره قرار گرفت. از نظر ایران تا زمانی که سیاست های رژیم صهیونیستی در این خصوص تغییر اساسی نکند برای منطقه مشکل جدی وجود خواهد داشت.

 

کد N712292

وبگردی