آفتاب
مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور در جمع اصحاب رسانه اصفهان:

دریافت و مخابره اخبار از مسائلی است كه به خود مردم سپرده شده است

دریافت و مخابره اخبار از مسائلی است كه به خود مردم سپرده شده است

برخی از پست های شبكه های اجتماعی بیش از چند روزنامه بازدید كننده دارند. نكته قابل توجه آن است كه نباید سعی كنیم از این شبكه ها فرار كرده و یا آنها را محدود كنیم. بلكه باید آنها را در راستای اهداف خود به كار گیریم.

 مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور در جمع خبرنگاران اصفهان و در جلسه ای که به منظور بررسی مشکلات جامعه مطبوعاتی این شهر تشکیل شده بود با اشاره به اینکه توانمند شدن اصحاب رسانه به خودشان وابسته است، گفت: خودمان باید با بهره‌گیری از ابزار و شیوه های نوین، در ارتقای این توانمندی تلاش كنیم.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمدرضا صادق با اشاره به اینکه برنامه دولت آن است كه سیاست‌های كلان نظام را اجرا كرده و در عین حال امور را به مردم بسپارد، افزود: دریافت و مخابره اخبار نیز از جمله مسائلی است كه به خود مردم سپرده شده است.

وی با بیان اینکه رسانه ها زبان گویای مردم و مطالبه‌گر حق آنها هستند، گفت: ضرب المثل "كوزه‌گر از كوزه شكسته آب می‌خورد" درباره صنف خبرنگاران نیز صدق می‌كند.

صادق، البته در این میان به تجربه‌های خبرنگاری‌اش در زمان جنگ نیز اشاره کرد و اظهار داشت: یكی از مهم‌ترین موضوعات تقویت تشكلات صنفی است، در عصر كنونی به روزترین شیوه‌های اطلاع رسانی و پردازش خبر در اختیار رسانه ها قرار دارد و آنها به راحتی می‌توانند اخبار را مخابره كنند.

وی ضمن تشكر از اصحاب رسانه اصفهان به خاطر پوشش اخبار سفر ریاست جمهوری گفت: این قول را می‌دهم كه انشالله آنچه را كه لازم باشد به مسئولان دولت انتقال بدهم.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور، با بیان اینکه گستردگی شبكه های اجتماعی كار را به جایی رسانده است كه هر فرد به یك خبرنگار تبدیل شده است، بیان داشت: برخی از پست های شبكه های اجتماعی بیش از چند روزنامه بازدید كننده دارند. نكته قابل توجه آن است كه نباید سعی كنیم از این شبكه ها فرار كرده و یا آنها را محدود كنیم. بلكه باید آنها را در راستای اهداف خود به كار گیریم.

گفتنی است در نشست رسانه ای رئیس جمهورکه باحضور بیش از ۵۰ نفر از نمایندگان رسانه‌های سراسری، محلی، مكتوب و سایبری برگزار شد، ابتدا نمایندگان رسانه‌های خبر به طرح سوالات خود از مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور پرداختند.

حائز اهمیت است موضوعات مطرح شده در این نشست پیرامون بیمه خبرنگاران، جایگاه شغل خبرنگاری در میان مشاغل سخت،مشكلات فعالیت سامانه سمان و مشكلات بیمه خبرنگاران، عدم حمایت ارگان‌‌ها از خبرنگاران و محدودیت عضویت در خانه خبرنگاران؛ مشكل مسكن خبرنگاران، ارتباط با نوع تعامل مسئولان كشوری با خبرنگاران شهرستان‌ها و اینكه برای بها‌دادن به خبرنگاران شهرستانی از سوی مسئولان كشوری چه تصمیماتی گرفته خواهد شد.

همچنین پیرامون نبود آزادی عمل در میان رسانه‌های محلی و تصمیماتی كه برای تغییر این نگاه گرفته خواهد شد سوالات مبوسطی مطرح شد و صادق به آن‌ها پاسخ داد.

کد N712159

وبگردی