آفتاب
گزارش سازمان ملل درباره جنایت‌های داعش؛

"داعش کودکان عراقی را می‌سوزاند،‌ به صلیب می‌کشد و می‌فروشد"

"داعش کودکان عراقی را می‌سوزاند،‌ به صلیب می‌کشد و می‌فروشد"

کمیته حمایت از حقوق کودکان سازمان ملل اعلام کرد، تروریست‌های داعش کودکان عراقی ربوده شده را به روش‌های مختلفی همچون سر بریدن، به صلیب کشیدن و زنده زنده سوزاندن می‌کشند و برخی دیگر را نیز به عنوان بردگان جنسی می‌فروشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، رنیت وینتر، کارشناس کمیته حمایت از حقوق کودکان سازمان ملل در سخنرانی‌ای گفت: ما به شدت از شکنجه و کشتار تمامی کودکان عراقی نگران هستیم.

وی افزود: تروریست‌های داعش نه تنها کودکان ایزدی و مسیحی بلکه نوجوانان مسلمان شیعه و سنی را نیز هدف می‌گیرند.

وینتر گفت: گزارش‌هایی به دست ما رسیده مبنی بر اینکه از کودکان به ویژه آنهایی که مشکلات عقب‌افتادگی ذهنی دارند به عنوان عاملان انتحاری استفاده می‌شود و حتی آنها کاری را که انجام می‌دهند، درک نمی‌کنند.

وی همچنین انتشار فیلم‌های آنلاینی را که نشان می‌دهد کودکان هشت ساله و کوچکتر به عنوان سربازان گروه تروریست داعش آموزش می‌بینند، محکوم کرد.

این کمیته سازمان ملل در گزارش خود کشتار نظام‌مند کودکان از جمله کشتار دسته‌جمعی پسران و همچنین سر بریدن، به صلیب کشیدن و زنده زنده سوزاندن کودکان را محکوم کرد.

این کمیته گفت: داعش همچنین نسبت به نوجوانان عراقی مرتکب خشونت‌های جنسی نظام‌مند شده چراکه آنها را ربوده و به عنوان برده جنسی می‌فروشد.

وینتر گفت: کودکان اقلیت‌های عراقی در بازارها به عنوان برده فروخته می‌شوند.

وی افزود: وظیفه یک کشور حمایت از تمامی کودکانش است.

در همین حال دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل گفت: پسربچه‌های زیر 18 سال از سوی داعش به عنوان عاملان انتحاری سازندگان بمب، خبرچین و سپرهای انسانی در جریان حملات هوایی تحت رهبری آمریکا استفاده می‌شوند.

دیده‌بان سازمان ملل از مقامات عراق خواست تا کودکان را از دست داعش نجات داده و مسوولان این اقدامات وحشیانه را به سزای عملشان برساند.

گزارش کنونی، نخستین گزارش دیده‌بان سازمان ملل از سال 1998 میلادی است که به سرنوشت کودکان عراقی اشاره می‌کند.

انتهای پیام

کد N712143

وبگردی