آفتاب

درخواست کمک نظامی پروشنکو از ناتو

درخواست کمک نظامی پروشنکو از ناتو

رئیس جمهوری اوکراین خواستار دریافت کمک نظامی از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «پترو پوروشنکو» بر لزوم کمک نظامی همپیمانان اوکراین برای پایان دادن به بحران کنونی این کشور تاکید کرد. وی در گفتگو با روزنامه آلمانی «دی ولت» از کشورهای غربی خواست از کشته شدن شمار بیشتری از مردم اوکراین در درگیری ها جلوگیری کنند.

این در حالی است که کشورهای اروپایی به دنبال حل مسالمت آمیز بحران اوکراین بوده و همچنان بر لزوم برگزاری مذاکرات صلح بین کی یف و جدایی طلبان شرق این کشور تاکید دارند.

از سوی دیگر اظهارات مقامات آمریکایی از تردید این کشور در ارسال کمک نظامی به اوکراین حکایت دارد. روز دوشنبه مشاور امنیتی «باراک اوباما» با بیان این که دولت آمریکا تمام گزینه ها در مورد اوکراین را بررسی می کند یادآور شد ترجیح واشنگتن حل مسالمت آمیز این بحران است.

پوروشنکو در بخش دیگری از این سخنرانی گفت شمار قربانیان در درگیری های شرق اوکراین به ویژه پس از حملات جدایی طلبان به منطقه وولنواخا در دونتسک و موشک باران ماریوپل افزایش یافته و همپیمانان اوکراین در ناتو باید فکری به حال این وضعیت کنند.

به گفته پوروشنکو دولت اوکراین به دنبال صلح است اما برای دفاع از خود در برابر مهاجمان جدایی طلب نیازمند ارتشی قدرتمند و سلاح های مدرن است. 

کد N711906

وبگردی