آفتاب
با حضور استاندار مازندران؛

مراسم گلنک زنی مرکز آموزش فنی و حرفه ای هتلداری و گردشگری غرب مازندران انجام شد

مراسم گلنک زنی مرکز آموزش فنی و حرفه ای هتلداری و گردشگری غرب مازندران انجام شد

ساختمان مرکز فنی و حرفه ای کوثر رامسر در سال 1384 احداث شده و با دارا بودن شش کارگاه به صورت رایگان به کارآموزان آموزش می دهد و مقرر شده است مرکز آموزش هتلداری و گردشگری رامسر در دو فاز که متراژ فاز اول آن در 1200 متر مربع می باشد.

در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران و معاونین وی و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حر فه ای استان مازندران با حضور ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران و معاونین عمرانی، توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، دکتر رضا گرزین مدیرکل آموزش فنی وحر فه ای مازندران و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی مراسم گلنک زنی مرکز آموزش هتلداری و گردشگری غرب مازندران وابسته به مرکز فنی و حرفه ای کوثر رامسر برگزار شد.

استاندار مازندران در مراسم گلنگ زنی بر اهمیت ساخت مرکز آموزش گردشگری و هتلداری رامسر و تسریع در ساخت و اتمام آن در نصف زمان پیش بینی شده تاکید کرد.

در ادامه،  مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران  درآیین افتتاح این مرکز گفت: نقش فنی و حرفه ای در آموزش نیروهای انسانی برای ورود به بازار کار بسیار مهم است و شهرستان رامسر نیز از قطب های گردشگری استان محسوب می شود و با وجود اماکن مختلف هتلداری و گردشگری و همچنین به لحاظ دیدگاه سازمانی در خصوص تقویت جایگاه گردشگری و کشاورزی استان در حوزه آموزش های مهارتی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران مکلف شد تا مرکزی تحت عنوان مرکز هتلداری و گردشگری در غرب استان احداث نماید.

رضا گرزین، افزود: ساختمان مرکز فنی و حرفه ای کوثر رامسر در سال 1384 احداث شده و با دارا بودن شش کارگاه به صورت رایگان به کارآموزان آموزش می دهد و مقرر شده است مرکز آموزش هتلداری و گردشگری رامسر در دو فاز که متراژ فاز اول آن در 1200 متر مربع می باشد که شامل کارگاه های آموزشی در رشته های همچون هتلداری، گردشگری و صنایع غذایی است ساخته شود و در کنار کارگاه های آموزش مهارتی امکاناتی نظیر، 12 سوئیت آموزشی،2 اتاق اداری، لابی، رستوران، استراحت گاه، سردخانه، انبار، خانه داری، اتاق تاسیسات و آسا نسور لحاظ شود.
وی، ادامه داد: اعتبار مصوب این پروژه ۱۲ میلیارد تومان است و اعتبار تخصیص یافته یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان می باشدو مدت زمان اجرای این پروژه دو ساله است.

شایان ذکر است بر اساس استاندارد های آموزشی سازمان فنی و حر فه ای رشته هتلداری شامل حرفه هایی نظیر کارمند رزرواسیون، پذیرش و اطلاعات هتل، میز آرایی، خانه داری، می باشد و در رشته گردشگری نیز حرفه های مانند مدیر دفاتر خدمات جهانگردی، خبرنگار گردشگری، سرپرست فروش و همچنین در رشته صنایع غذایی نیز حرفه های نظیر آشپز سنتی، آشپز مخصوص روز، شیرینی پزی و...آموزش می دهد.

کد N711570

وبگردی