آفتاب

دست کم پنج کشته در حمله توپخانه‌ای به شهر دونتسک

دست کم پنج کشته در حمله توپخانه‌ای به شهر دونتسک

مقامات محلی در اوکراین اظهار کردند، امروز (چهارشنبه) بمباران شدید شهر دونتسک در شرق اوکراین باعث کشته شدن دست کم پنج تن و تخریب یک بیمارستان ، شش مدرسه و پنج مهد کودک شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شهرداری دونتسک که تحت تسلط جدایی‌طلبان حامی روسیه قرار دارد، کشته شدن چند تن در حمله توپخانه‌ای امروز به بخش غربی شهر دونتسک را تایید کرد، اما آمار دقیق تلفات را مشخص نکرد. با این حال خبرگزاری وابسته به شورشیان در دونتسک گزارش داد که در این بمباران پنج تن در داخل و اطراف بیمارستانی در غرب دونتسک کشته شده‌اند.

این در حالی است که پترو پروشنکو، رییس جمهوری اوکراین به دنبال تشدید درگیری‌ها در شرق این کشور، اظهار کرد که اطمینان دارد آمریکا برای ارسال سلاح به کشورش توافق خواهد کرد.

وی در سفر به یک شهر تحت کنترل دولت اوکراین در شرق این کشور گفت: دولت نیاز مبرمی به تسلیحات مرگبار دارد تا جلوی حملات جدایی‌طلبان در شرق را بگیرد. پروشنکو روز پنج‌شنبه با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که قرار است به کی‌یف سفر کند دیدار خواهد کرد.

همچنین ولادیسلاو سلزنیوف، سخنگوی ارتش اوکراین اظهار داشت که در 24 ساعت گذشته در جریان درگیری‌های شرق این کشور دو سرباز اوکراینی کشته شده و 18 تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N711439

وبگردی