آفتاب

خوشبینی نخست وزیر یونان نسبت به حل اختلافات مالی با اروپا

خوشبینی نخست وزیر یونان نسبت به حل اختلافات مالی با اروپا

نخست وزیر یونان پس از مذاکراتی که امروز (چهارشنبه) با مقامات اتحادیه اروپا که ناظر بر دارایی‌های یونان هستند داشت، اظهار کرد که نسبت به پیداکردن راهی برای تخفیف بدهی‌های یونان خوشبین است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حالی که همه اروپا منتظر است ببیند یونان چگونه بر سر وام‌ها و بدهی‌های خود مذاکره خواهد کرد، آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان و وزیر دارایی دولت وی به منظور بحث بر سر راه ‌حل‌های وام‌های این کشور سفری را به اروپا آغاز کرده‌اند. سیپراس خواهان تسهیل شرایط بازپرداخت وام 240 میلیارد یورویی یونان است تا بتواند تدابیر ریاضت اقتصادی در داخل این کشور را کاهش دهد.

سپراس پس از ملاقات با روسای 3 نهاد اصلی اتحادیه اروپا اظهار داشت: من پس از این مذاکرات بسیار خوشبین هستم که راه درستی را در پیش گرفته‌ایم. تاکنون ما به توافقی دست پیدا نکرده‌ایم اما در مسیر خوبی برای یافتن یک توافق مناسب هستیم.

سیپراس همچنین گفت که دولت وی در عین حال که قوانین اتحادیه اروپا را درنظر می‌گیرد به اراده رای‌دهندگان یونانی نیز احترام می‌گذارد.

وی گفت:‌ ما می‌خواهیم این چارچوب کاری را بار دیگر اصلاح کنیم نه اینکه آن را در هم بشکنیم. سیپراس در سفر کوتاهی به بروکسل پیش از آن‌که به فرانسه سفر کند به کمیسیون اروپا که یکی از سه نهاد اصلی این اتحادیه برای نظارت بر دارایی‌های یونان است، رفت و مورد استقبال ژان کلود یونکر، رییس این کمیسیون قرارگرفت.

همچنین مارتین شولتز، رییس پارلمان اروپا نیز اقدام سیپراس در سفر به اروپا به منظور پیدا کردن راه حل اختلاف‌ها بر سر بدهی‌های یونان را تحسین کرد و از کسانی که پول را از یونان خارج کرده‌اند خواست تا به بازسازی اقتصاد یونان کمک کنند.

امروز همچنین وزیر دارایی یونان نیز در فرانکفورت با ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا دیدار کرد.

انتهای پیام

کد N711384

وبگردی