آفتاب

بمب اتم نمیخواهیم؛ ملتی فداکار داریم

بمب اتم نمیخواهیم؛ ملتی فداکار داریم

رئیس جمهور با بیان اینکه جوانان کشورمان با همه فشارها و تحریم‌ها ماهواره جدید به فضا پرتاب کرد، گفت: بدانید که ملت ما، راه پیشرفت و توسعه را با وحدت و یکپارچگی ادامه خواهد داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای روحانی در جمع مردم اصفهان افزود: ما به دانشمندان بزرگمان در فضا، دانشمندان هسته ای و به دانشمندان بزرگمان در فناوری بیوتکنولوژی ، نانو ، آی تی و آی سی تی افتخار می کنیم و بدانید که ملت ما، راه پیشرفت و توسعه را با وحدت و یکپارچگی ادامه خواهد داد.
وی خطاب به دشمنان ایران اسلامی گفت: شما نتوانستید همه مردم خودتان را زیر پوشش بیمه قرار دهید و آن همه شعار دادید اما ملت ایران و دولت خادم مردم همه ملت را زیر پوشش بیمه درمانی قرار داد.
رئیس جمهور افزود: شما نتوانستید در امریکا، مسئله درمان را حل و فصل کنید اما ملت بزرگ ایران و دولت یازدهم به نمایندگی از ملت، کاری کرد که از 38 درصدی که مردم برای درمان در بیمارستان‌های دولتی پرداخت می کردند امروز به طور متوسط فقط 4 درصد پرداخت کنند.
وی گفت: این به آن معناست که این ملت از تحریم و تهدید نمی ترسد و راه توسعه و آبادانی کشور را ادامه می دهد.
اصفهانی ها برای پیروزی انقلاب چه ایثارها که نکردند
رئیس جمهور گفت: زبان من از تشکر و قدردانی از مردم خونگرم اصفهان قاصر است، اصفهانی که از سال ۵۴، ۵۵ و ۵۶ به خوبی می شناسم.
آقای روحانی افزود: مردم اصفهان  برای به اهتزاز درآمدن پرچم لااله الا الله، محمد رسول الله و علی ولی الله چه ها که نکردند.
رئیس جمهور گفت: مردم اصفهان برای پیروزی این انقلاب عظیم اسلامی که امروز دهه فجر را بعد از 36 بهار و سال سی و هفتم انقلاب را جشن می گیریم چه فداکاری ها و ایثارها که نکردند.
روحانی افزود: یادم نمی رود آن جمعیت عظیم و بی نظیر سال 56 را در مسجد حکیم اصفهان و بعد مسجد سید که شاهد بودم این مردم با تمام وجودشان پای اسلام و انقلاب آمدند.
رئیس جمهور گفت: اولین شهری که رژیم ناچار شد حکومت نظامی در آن اعلام کند اصفهان سرافراز بود و اولین شهری که قبل از ورود امام به ایران ، مردم به خیابان ها آمدند اصفهان مقتدر و عزتمند ما بود.
روحانی افزود: مردم اصفهان عزیز، فداکارانه در کنار امام و انقلاب توانستند پیروزی بزرگ، استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را برای این سرزمین و ملت به ارمغان بیاورند.
رئیس جمهور سپس به فداکاری های مردم اصفهان در دوران 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب به ویژه دوران دفاع مقدس هرجا که مشکل داشتیم دستمان را به سوی لشکر امام حسین(ع) دراز می کردیم.
شما که بمب اتم ساختید؛ چه کردید ؟
رئیس جمهور در ادامه گفت: درود می فرستیم بر روان بلند سرداران شهید خرازی ، همت ، کاظمی ، حجت الاسلام والمسلمین ردانی پور ، کلاهدوز ، اقارب پرست، میثمی ، حبیب اللهی ، خلیفه سلطانی و خلبان قهرمان استان شهید اردستانی و بر همه شهیدان بزرگی که در این استان بودند  و فداکاری کردند.
روحانی افزود: همچنین درود بر آنهایی که در راه انقلاب ما فداکاری کردند مانند شهیدان آیت الله دکتر بهشتی،  اشرفی اصفهانی،  اژه ای ، محمد منتظری، طباطبایی نژاد و همه شهیدان و بزرگان ؛ علما، اندیشمندان، حکیمان ، علامه مجلسی ها، شیخ بهایی ها ، ملاصدراها، مراجع عظیم و بزرگ ، سید ابوالحسن اصفهانی ، آیت العظمی گلپایگانی، آیت الله العظمی خوانساری ، عالم بزرگ نائینی ، محقق کبیر ، بزرگان حوزه، اندیشمندان ، فرهیختگان و دانشگاهیان.
وی با بیان اینکه اینجا اصفهان و نصف جهان است گفت : اگر اصفهان نصف جهان نیست ، نصف جان ایران است.
رئیس جمهور افزود: همه ما به استان اصفهان، به افتخارات آن و آثار اصفهان و شهدا و بزرگان اصفهان افتخار می کنیم و بعد از 36 سال امروز آماده تر از هر روز آماده ایم تا از راه امام ، خط امام ، خط مقام معظم رهبری، خط اسلام و تشیع دفاع کنیم.
وی گفت: بحمدالله مردم بزرگ و بزرگوار سرزمین ایران و خطه اصفهان دیدند که در طول 36 سال ، چه طور معضلات را پشت سر گذاشتیم و امروز هم به حول و قوه الهی دولت یازدهم با رهنمودهای مقام معظم رهبری و با حمایت ملت بزرگ ایران همه معضلات را پشت سر خواهد گذاشت.
رئیس جمهور افزود: به ما می گویند ما نمی خواهیم ایران بمب اتم بسازد، شما که بمب اتم ساختید چه کردید؟ شما که به رژیم جنایتکاری چون اسرائیل بمب اتم دادید چه کار کردید؟  آیا شما توانستید با بمب های اتم تان برای خودتان امنیت درست کنید؟، برای اسرائیل غاصب ، آمریکا و غرب امنیت درست کنید؟
روحانی گفت: ما نیاز به بمب اتم نداریم ما ملت بزرگ ، فداکار ، یکپارچه و متحد داریم .
اصفهان مرکز فرهنگ و تمدن اسلامی
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه  اصفهان مرکز فرهنگ و تمدن اسلامی است ، افزود : یکی از نخست وزیران مهم یک کشور اسلامی به من می‌گفت من همه دنیا را رفته ام هیچ کجای دنیا اصفهان و میدان امام نمی شود.
وی اضافه کرد: اصفهان به عنوان نماد تمدن اسلامی و به عنوان نماد حکومت یکپارچه ایران است که در اینجا توسط اندیشمندان ساخته شد.
آقای روحانی گفت: امروز اصفهان بزرگ ما قطب صنعتی، کشاورزی، فناوری نوین ما، دانشگاه و حوزه علمیه ماست و قطب بزرگان و اندیشمندان ماست و آثار گرانقدر تاریخی ماست که از دو چیز در رنج است یکی از کمبود آب و دومی در برخی از روزها از هوای ناسالم.
رئیس جمهور افزود: اگر این دو را دست به دست هم بدهیم و حل کنیم این مردم اصفهان می دانند چگونه در قلب  ایران و در مرکز مواصلاتی ایران چگونه این در گرانبهای عزیز را به تماشای جهانیان بگذارند.
سامانه دوم آب شرب اصفهان  در دست اجراست
وی درباره آب اصفهان به عنوان مهم‌ترین مسئله اصفهان اضافه کرد: می دانید در دولت یازدهم جلسات متعدد شورای عالی آب تشکیل شد، در این شورا مدیریت یکپارچه، حوزه آبریزها در سراسر کشور به تصویب رسید و بعد از این مصوبات و اجرای آن بعد از یک و نیم سال که کشتی نبود، امسال بحمدالله در آبان ماه کشت پاییزه به حول و قوه الهی شروع شد.
رئیس جمهور گفت: سامانه دوم آب شرب اصفهان در دست اجراست و دولت با همه توان آن را دنبال خواهد کرد تا آب شرب 5 میلیون نفر قابل اطمینان و اعتماد باشد.
وی افزود: تلاش وزارت نیرو این است که تا پایان سال 1394 سامانه‌های آبرسانی چهار شهرستان این استان به اتمام خواهد برسد.
آقای روحانی گفت: امروز با افتخار اعلام می کنم که حفاری تونل سوم بعد از سال‌ها پایان یافت و این تونل 23 کیلومتری بعد از 20 سال الحمدلله امروز حفاری آن پایان یافته و توسط پمپاز موقت آب در این روز در این تونل جاری شده است.
مدیریت منابع آبی موجود در کشور
رئیس جمهور در ادامه گفت: ما همه برای حل مشکل آب در سراسر کشور باید دست به دست هم دهیم.
روحانی افزود: الگوی آبیاری باید تغییر کند زیرا ما دچار یک خشکسالی ممتد هستیم و احتمال دارد سالیان دراز هم خشکسالی داشته باشیم.
رئیس جمهور گفت: باید منابع آبی موجود در کشور را همه با هم مدیریت کنیم.
روحانی افزود: باید الگوی کشت در سراسر کشور از جمله استان اصفهان، الگوی آبیاری و نحوه استفاده از مخازن آب تغییر کند تا بتوانیم هم برای شرب، هم صنعت و هم کشاورزی به صورت بهینه استفاده کنیم.
رئیس جمهور گفت: دولت تلاش دارد آب مورد نیاز همه صنایع بزرگ را با پساب و فاضلاب شهری تأمین کند.
آقای روحانی افزود: همچنین تلاش می کنیم آبیاری کشاورزی در کشور مدرن و پیشرفته شود.
رئیس جمهور خطاب به مردم اصفهان گفت: همه این شعارها و آنچه درباره زاینده‌رود گفته‌اید حق مسلم شماست و حتما حق شماست بنابراین کاری خواهیم کرد که با همت، وحدت و یکپارچگی شما، زاینده‌رود زنده و پاینده بماند.
آقای روحانی افزود: زاینده‌رود فقط مظهر تمدن اصفهان نیست بلکه از آن همه ملت ایران است.
آب زاینده رود نباید خشک شود
رئیس جمهور در ادامه گفت: به وزیر نیرو و استاندار اصفهان دستور می دهم اگر آب زاینده رود به اندازه کافی نباشد نباید خشک شود.
روحانی افزود: با دل و جان و با همه توان تلاش می کنیم تا اصفهان آباد و سرزنده از نظر آب ، هوا و سایر نیازمندیها باشد و همه مردم اصفهان خوشحال باشند.
وی گفت: تصمیم دولت بر این است که کار اجرایی نخستین راه‌ آهن سریع السیر کشور در مسیر تهران ـ قم ـ اصفهان آغاز شود و ما منابع لازم برای اجرای این راه آهن را که دو میلیارد و 600 میلیون دلار است تأمین کرده ایم.
رئیس جمهور اضافه کرد: به حول قوه الهی کار اجرایی این راه آهن با فنآوری جدید و با سرعت 300 کیلومتر عملیاتی می شود.
دکتر روحانی افزود: برای تسهیلات کشاورزی بویژه کشاورزی گلخانه ای هم اعتبارات لازم را مد نظر قرار داده ایم و دستورات لازم به بانک مرکزی و سایر بانکها داده شده است.
رئیس جمهور گفت: برای صنعت کشور هزار میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه در گردش و 2500 میلیارد تومان برای تکمیل طرحهای صنعتی و معدنی تسهیلات در نظر گرفته شده است که تا پایان سال 94 حدود 31 هزار اشتغال و تا پایان سال 95 حدود 40 هزار اشتغال جدید بوجود می آید.
تلاش برای بهبود هوای اصفهان
وی افزود : برای بهبود کیفیت هوای اصفهان تلاش می کنیم و امروز دیگر در کلانشهرهای ما گوگرد و بنزن وجود ندارد و هوا امسال در مقایسه با سال گذشته به مراتب  بهتر است گر چه تا هوای مطلوب فاصله داریم.
رئیس جمهور گفت: سال 93 در مقایسه با سال 92 چهل روز ناسالم در شهرهای بزرگ و از جمله اصفهان کمتر داشتیم و این به معنای موفقیت دولت در زمینه محیط زیست و هوای پاک است.
وی در زمینه سرمایه های بزرگ این استان برای گردشگری و نیز آثار ارزشمند آن گفت:
برای مرمت و تکمیل این آثار 40 میلیارد تومان در سالهای 94 و 95 اجرایی و عملیاتی می شود.
آقای روحانی افزود: در این سفر 28 طرح مهم را مدنظر داریم و دولت 651 میلیارد تومان برای اجرایی کردن این طرحها در سالهای 94 و 95 اختصاص می دهد.
رئیس جمهور در پایان گفت: دولت یازدهم به عنوان خدمتگزار مردم به مردم عزیز اصفهان اعلام می کند که همه توان خود را برای توسعه این استان عزیز و بزرگ  به کار خواهد گرفت.
کد N711287

وبگردی