آفتاب

پوتین هفته آتی به مصر می‌رود

پوتین هفته آتی به مصر می‌رود

کاخ کرملین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، رئیس‌جمهوری روسیه بنا به دعوت همتای مصری خود در روزهای نهم و دهم فوریه (20 و 21 بهمن) به قاهره سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المحیط، کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در جریان این سفر و در دیدار با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر در خصوص چشم‌اندازهای توسعه روابط مسکو - قاهره به ویژه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و انسانی بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: در این دیدار رهبران دو کشور در خصوص اوضاع خاورمیانه و شمال آفریقا و خصوصا شرایط در عراق، سوریه، ‌لیبی و حل و فصل درگیری‌های اسرائیل با فلسطینی‌ها به تبادل نظر می‌پردازند.

در اوت گذشته و در جریان سفر سیسی به روسیه، مقامات مسکو و قاهره بر سر تقویت همکاری‌ها به ویژه در عرصه‌های نظامی و در حوزه انرژی و همچنین بخش صنایع غذایی و کشاورزی جهت تسهیل صادرات تولیدات مصر به بازارهای روسیه توافق کردند.

پوتین در جریان سفر خود مناسبات دوجانبه و نیز مسائل منطقه‌ای در خاورمیانه را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. مصر به عنوان بزرگترین واردکننده گندم جهان و دومین خریدار بزرگ گندم روسیه، به دلیل تصمیم روسیه برای محدود کردن صادرات غلات آسیب دیده است و مسکو تلاش دارد تا قیمت‌های داخلی را در بحبوحه بحران اقتصادی متعادل کند. روسیه به عنوان دومین صادرکننده بزرگ سلاح جهان، همچنین به دنبال تقویت روابط نظامی با مصر است.

انتهای پیام

کد N711002

وبگردی