آفتاب

فرماندهان آمریکایی: آشتی ملی در عراق به مبارزه علیه داعش کمک می‌کند

فرماندهان آمریکایی: آشتی ملی در عراق به مبارزه علیه داعش کمک می‌کند

یکی از مقامات ارشد آمریکا اعلام کرد، حملات هوایی ائتلاف ضد داعش تهدیدات آنی این گروه را متوقف کرده و اکنون نوبت دولت عراق است که شکاف‌های موجود در این کشور را ترمیم کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال ویلیام می‌ویل، یکی از مقامات ارتش آمریکا در این باره گفت: وقت این است تا شاهد پیشرفت‌های دولت عراق در برخورد با سنی‌های این کشور و آشتی‌ ملی باشیم.

می‌ویل به عنوان دبیرکل عملیات‌های ستاد مشترک پنتاگون در ادامه اظهاراتش خطاب به قانونگذاران آمریکایی در مجلس نمایندگان از شرایط فعلی عملیات ضد داعش حمایت و با اشاره به وقفه‌ای بین این عملیات گفت: وقفه‌های عامدانه در حملات ائتلاف ضد داعش در سوریه وعراق به این دلیل است که دولت عراق زمان کافی را برای تلاش در مسیر اهداف سیاسی خود داشته باشد؛ تلاش‌هایی که برای حل بحران داعش لازم و ضروری است.

در همین حال مارک شنلدر، دبیر اجرایی اطلاعات ستاد مشترک ارتش آمریکا با تایید اظهارات میویل افزود: مساله‌ای که مرا بسیار نگران می‌کند این است که برخی نیروهای شیعه معتقدند بدون آشتی با سنی‌ها می‌توانند داعش را شکست دهند.

در همین حال ژنرال وینسنت استوارت، دبیر آژانس اطلاعات وزارت دفاع آمریکا در اظهاراتی دیگر ضمن ابراز نگراین درباره گسترش گروه داعش در خارج از عراق و سوریه بیان کرد: داعش اکنون با داشتن متحدانی در الجزایر، مصر، لیبی و ... در سطح بین‌الملل ردپاهای زیادی بر جای گذاشته است.

استوارت تاکید کرد: با وجود پیشرفت‌های موجود این گروه هنوز به یک تهدید بزرگ علیه ایالات متحده تبدیل نشده است.

وی درباره اولویت‌های و تهدیدهای مهم‌تر علیه آمریکا و فضای امنیتی جهان اظهار کرد: فضای امنیتی جهانی مهمترین چالش‌ زمان ماست. برای مثال اکنون فعالیت‌های ارتش روسیه در بالاترین سطح خود قرار دارد.

استوارت در ادامه با اشاره به تلاش‌های پکن برای به چالش کشیدن حضور نظامی آمریکا در منطقه آسیا خاطرنشان کرد: فعالیت‌های چین نیز نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.

این مقام آمریکایی تاکید کرد: به نظر من آموزش‌های نظامی چین و برخی از قابلیت‌های تسلیحاتی آن‌ها تهدید بسیار بزرگی علیه نیروهای آمریکایی است.

انتهای پیام

کد N710811

وبگردی