آفتاب

ولیعهد انگلیس راهی خاورمیانه می‌شود

ولیعهد انگلیس راهی خاورمیانه می‌شود

ولیعهد انگلیس از شنبه هفته آتی سفر خود به برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان، قطر، کویت، امارات و اردن را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المحیط، شاهزاده چارلز، ولیعهد انگلیس در اولین مقصد از تور خود به کشورهای عربی، روز شنبه هفته آتی (18 بهمن) وارد امان، پایتخت اردن خواهد شد. وی در این سفر با عبدالله دوم، پادشاه اردن دیدار می‌کند و روز دوشنبه نیز راهی کویت می‌شود تا با صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر این کشور دیداری داشته باشد.

سفارت انگلیس در کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد، ولیعهد انگلیس در عربستان نیز با تعدادی از مسوولان ارشد خاندان حاکم و در دوحه، پایتخت قطر نیز با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر دیدار می‌کند. شاهزاده چارلز در امارات نیز با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات دیدار خواهد داشت.

در بیانیه سفارت انگلیس آمده است که سفر ولیعهد انگلیس به منطقه پس از سفر اخیر وی در سال گذشته صورت می‌گیرد و این امر نشانگر توجه بسیار دولت لندن به روابط مستحکم با شرکای اصلی خود در منطقه است. در بیانیه مذکور، این روابط مستحکم و مبتنی بر احترام متقابل میان خاندان پادشاهی انگلیس و خاندان‌های حاکم در کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس توصیف شده است.

همزمان منابع دیپلمات در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی تصریح کردند، سفر مذکور با هدف تقویت روابط و تمرکز بر ثبات منطقه انجام خواهد شد.

انتهای پیام

کد N710791

وبگردی