آفتاب
موسوی در نطق میان دستور:

تحریم و سوء مدیریت زمینه آشفتگی‌های اقتصاد بوده است

تحریم و سوء مدیریت زمینه آشفتگی‌های اقتصاد بوده است

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از این آشفتگی اقتصادی ناشی از تحریم ها و برخی ریشه در سوء مدیریت ها در وادی برنامه ریزی و اجرا دارد که سایه بر اقتصاد کشور انداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمدعلی موسوی درنشست علنی چهارشنبه 15 بهمن مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: نظام جمهوری اسلامی موهبتی الهی است که پس از استقرار و طی حیات طیبه 35 ساله خود به رغم چالش‌ها و محدودیت های بی سابقه از قبیل جنگ تحمیلی، انواع ترورها، تحریم های ظالمانه، فشارهای خارجی و انواع توطئه ها توانست مستقل واستوار بماند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، افزود: انقلاب اسلامی در طول این سالها منشاء خدمات ارزشمندی در زمینه های سیاسی، دستاوردهای علمی و فناوری های نوین و استراتژیک هسته ای، تکنولوژی نانو، سلول های بنیادی، هوا فضا و پزشکی در بعد نظامی و تجهیزات بازدارنده و عرصه اجتماعی و فرهنگی بوده است.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس تصریح کرد: به واسطه انقلاب شکوهمند اسلامی هویت شیعی احیا و از حاشیه به متن جهان اسلام منتقل شده است و همچنین در مسائل اقتصادی پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم.

وی گفت:  البته اقتصاد ما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد و دارای آشفتگی هایی است که بخشی از این آشفتگی ها ناشی از تحریم ها و برخی ریشه در سوء مدیریت ها در وادی برنامه ریزی و اجرا دارد که سایه بر اقتصاد کشور انداخته است.

موسوی ادامه داد: به عنوان مثال از آغاز سد تالوار 17 سال می‌گذرد، در حالی که هنوز این سد به بهره برداری نرسیده است، همچنین افزایش قیمت بیش از 30 درصدی انواع نان آن هم به اصطلاح با شیب ملایم در حالی که بیکاری و عدم درآمد بیداد می کند از جمله مشکلات اقتصادی بوجود امده ناشی از این سوء مدیریت ها است.

وی اضافه کرد:  بیش از 240 مدرسه شهرستان خدابنده فرسوده و غیر قابل استفاده است، مشکلات انباشته شده شهرستان از قبیل فرسودگی راه های اصلی و فرعی، عدم پیشرفت 4 بانده شدن محور سلطانیه- قیدار و کبوترآهنگ، تعلل در گازرسانی و تبعیض و تامین آب شرب بهداشتی وعدم اجرای پروژه مصوبه پتروشیمی نمونه های دیگر از آشفتگی اقتصادی مطرح شده است.

کد N710660

وبگردی