آفتاب

مقاطعه‌کار سابق ارتش آمریکا به اتهام دریافت رشوه دستگیر شد

مقاطعه‌کار سابق ارتش آمریکا به اتهام دریافت رشوه دستگیر شد

یک مقاطعه‌کار ارشد و سابق نیروی دریایی آمریکا که در مقابل کمک به یک مقاطعه‌کار دفاعی مالزی مظنون به دریافت صدها هزار دلار رشوه و دست داشتن در فحشا است، دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پل سیمپکینز، 60 ساله به توطئه‌چینی برای دریافت رشوه متهم است.

دادستان‌های آمریکایی می‌گویند این مرد قصد داشت تا قراردادهای سودآور نیروی دریایی آمریکا را با استفاده از گرفتن رشوه و فحشا و صدها هزار دلار پول به نفع کمپانی گلن دنینس مارین آسیا تمام کرده و سایر رقبا را از صحنه به در کند.

لائورا دافی، دادستان آمریکایی گفت: با دستگیری این مرد که اخیراً در میان غیرنظامیان درجه بالای فعال در پنتاگون بود، ما توانستیم پرده از این توطئه و رشوه‌گیری برداریم.

ادعا شده که سیمپکینز به پذیرش صدها هزار دلار وجه نقد و نقل و انتقال پول، در ازای کمک به مقاطعه‌کار مالزیایی برای تامین غذا، سوخت و سایر تدارکات برای کشتی‌های نیروی دریایی در بنادر آسیا برای 25 سال متهم است.

لئونارد گلن فرانسیس، افسر اجرایی گلن دیفنس مارین آسیا 150 هزار دلار وجه نقد به این مقاطعه‌کار آمریکایی داده است. وی همچنین از حساب بانکی همسر این مرد برای نقل و انتقال پول استفاده کرد و سیمپکینز نیز از حساب ایمیل معشوقه خود برای دادن اطلاعات حساب بانکی همسرش، فرانسیس استفاده کرده است.

فرانسیس که یک شخصیت کلیدی در این پرونده است چند هفته قبل در دادگاه فدرال گناهکار شناخته شد. وی به 25 سال حبس محکوم می‌شود و در آوریل جلسه نهایی دادگاهی‌اش برگزار می‌شود.

لئونارد گلن که به خاطر جثه چاقش به «لئونارد چاق» شهرت دارد، از اسناد طبقه‌بندی شده برای صدور صورتحساب‌های گران‌قیمت برای ارتش آمریکا استفاده می‌کرد. وی همچنین برای مقام‌های دولتی هدایای گران‌قیمت تهیه می‌کرد. دادستان‌ها می‌گویند تاکنون هفت نفر از جمله سه افسر نیروی دریایی آمریکا در این باره گناهکار شناخته شدند.

انتهای پیام

کد N710650

وبگردی