آفتاب
نوروزی در نطق میان دستور:

امروز محیط زیست، محیط ایست شده است

امروز محیط زیست، محیط ایست شده است

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس با انتقاد از عملکرد محیط زیست اظهار کرد: امروز محیط زیست در واقع محیط ایست و مانع توسعه کشور شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رحمت‌الله نوروزی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک دهه مبارک فجر، اظهار کرد: امروز جبهه استکباری با سلاح داعش و قلم مزدوران صهیونیستی به جان ملت‌های مسلمان افتاده و با اسلحه داعش به حریم و ناموس مسلمانان حمله‌ور شده و جنایت سهمگین را به وجود می‌آورد لذا توهین به ساحت پیامبر گرامی اسلام که با قلم مزدوران صهیونیستی صورت گرفته را محکوم می‌کنیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همچنین از نامه اخیر مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی تشکر کرده و ابراز امیدواری کرد که بستر استفاده از آن برای جوانان ایرانی توسط نهادهای مربوطه فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش اظهار کرد: مشکلات اقتصادی و رقم بالای بیکاری و همچنین سهم استان گلستان و علی‌آباد کتول از گردشگری که نیم درصد است تا به حال برای آن هیچ برنامه‌ای راهبردی و عملکردی صورت نگرفته است، همچنین به وزرای صنعت و اقتصاد در خصوص مناطق کمتر توسعه یافته استان تذکر می‌دهم.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس در ادامه اظهار کرد: در مورد صندوق توسعه ملی باید توجه داشت که در بحث وثیقه بانکی، 120 درصد وثیقه ملکی باعث رونق تولید نمی‌شود البته اگر طرحی دارای توجیه است باید برای آن کمک کرد و بانک‌های عامل نیز تسهیلات لازم را در اختیار قرار دهند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مجمع نمایندگان گلستان با رییس‌جمهور، گفت: 150 نماینده نامه‌ای را امضا کرده و تقدیم رییس‌جمهور کرده و با توجه به اینکه در دولت‌های نهم و دهم نیز جاده علی‌آباد به شاهرود مصوب شده بود و تمام ارزیابی‌های زیست محیطی نیز مورد تایید قرار گرفته بود، فقط هشت کیلومتر از آن باقی مانده بود و این موضوع بلاتکلیف است.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس تصریح کرد: با توجه به بررسی‌هایی که کمیسیون کشاورزی، اعضای فراکسیون محیط زیست و کمیسیون عمران و اصل 90 انجام دادند متاسفانه فراکسیون محیط زیست بدون اینکه اجازه دهد این مساله در کمیسیون کشاورزی جمع‌بندی شود اظهارنظر سیاسی کردند.

نوروزی تصریح کرد: رییس‌جمهور و رییس دفتر وی نیز تقاضای ارزیابی زیست محیطی کرده بودند و قرار بود در کمیسیون کشاورزی جمع‌بندی شود و آن را در شورای عالی محیط زیست مطرح کردند در حالیکه معتقدم محیط زیست نیست، محیط ایست است حتی در مورد آشوراده که رییس جمهور دستور داده و خانم ابتکار هم تایید کرده بودند امروز مشاوران مخالفت می‌کنند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوء مدیریت در محیط زیست وجود دارد، گفت: امروز محیط زیست مانع توسعه شده در حالیکه هیچ اقدام عملیاتی برای هامون، دریاچه ارومیه و زاینده‌رود و حتی آلودگی هوا انجام نشده است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از وزیر آموزش و پرورش درخواست کرد که به مشکلات فرهنگیان به ویژه در مورد بیمه طلایی، مربیان پیش دبستانی و همچنین هوشمندی مدارس و نداشتن دغدغه معیشت برای این قشر کارهای موثری را انجام دهند.

انتهای پیام

کد N710375

وبگردی