آفتاب

بیم سلفی‌ها از تشدید اقدامات دولت اردن علیه آنها

بیم سلفی‌ها از تشدید اقدامات دولت اردن علیه آنها

رهبران جریان سلفی اردن، ضمن محکومیت سوزاندن خلبان اردنی توسط گروه‌ تروریستی داعش بیم آن را دارند که دولت اردن اقدامات شدیدتری را علیه زندانیان گروه‌های تندرو و سلفی‌هایی که در این کشور بازداشت هستند، اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، منابع اردنی اعلام کردند که در پی قتل معاذ الکساسبه توسط داعش آینده بسیار سختی در انتظار سلفی‌ها خواهد بود و احتمالا بر تعداد افراد بازداشت شده آن‌ها و به ویژه کسانی که از طرفداران داعش هستند، افزوده می‌شود.

اردن صبح امروز، پس از سوزانده شدن خلبان اردنی توسط داعش، ساجده الریشاوی و زیاد کربولی، دو عراقی متهم به اجرای عملیات تروریستی در اردن را اعدام کرد.

محمد الشلبی، یکی از رهبران برجسته جریان سلفی اردن در واکنش به اعدام معاذ الکساسبه، خلبان اردنی ضمن محکومیت این اقدام وحشیانه اظهار کرد: روشی که داعشی‌ها در این اقدام به کار بردند و انتشار تصاویر آن در سطح جهان اقدامی مخالف با دین حنیف اسلام است.

رهبران تندرو جریان سلفی بیم آن را دارند که دولت اردن در آینده نزدیک به فکر انتقام گرفتن از زندانیان داعش و اعضای سلفی‌ها در استان‌های مختلف اردن باشد و علیه آنها اعدام و خشونتهای بیشتری ترتیب دهد.

گروه تروریستی داعش با این اقدام خود در پی آن است که دولت اردن اقدامات سختگیرانه‌ای علیه زندانیان سلفی اتخاذ کند، آن‌ها را عدام کند تا از این طریق آشوب جدیدی علیه نظام اردن ایجاد شود.

این در حالیست که بیشتر این زندانیان اصالتا اردنی هستند و قبائل اردنی سرکوب و اعدام آن‌ها را نمی‌پذیرند.

از سوی دیگر منیف سماره، یکی دیگر از رهبران جریان سلفی‌ها در اردن ضمن محکومیت اعدام کساسبه اظهار کرد: این اقدام بسیار وحشیانه است و هنوز نمی‌دانم که چه کسی به آن‌ها اجازه ارتکاب چنین جنایاتی را می‌دهد.

سماره تصریح کرد: بسیاری از جوانان سلفی در پیامی این اقدام وحشیانه را محکوم کرده و آن را مخالف با موازین اسلام می‌دانند.

وی افزود: اردن در آینده در برخورد خود با سلفی‌ها حساس‌تر خواهد شد که این حساسیت در چگونگی برخورد دولت با دیگر جریان‌های اسلامی و حتی جریان‌های غیر اسلامی مخالف حضور اردن در ائتلاف تاثیر گذار خواهد بود.

انتهای پیام

کد N710323

وبگردی