آفتاب
با موافقت نمایندگان؛

اماکن مذهبی از از پرداخت حق انشعاب آب، برق و گاز معاف شدند

اماکن مذهبی از از پرداخت حق انشعاب آب، برق و گاز معاف شدند

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی اماکن مذهبی از از پرداخت حق انشعاب آب، برق و گاز معاف شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس در جریان بررسی طرح الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اعاده شده از شورای نگهبان، با اصلاح ماده 21 این طرح موافقت کردند.

بر اساس ماده 21 اصلاحی این طرح فضاهای اصلی مساجد، حسینیه‌‌ها،‌ موسسات قرآنی، دارالقرآن‌ها، حوزه‌های علمیه،‌گلزارهای شهدا، امامزاده‌ها، خانه‌های عالم روستاها و اماکن مذهبی اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی از پرداخت حق انشعاب آب و فاضلاب، برق و گاز برای یک‌بار، هزینه‌ مصارف ماهانه شامل عوارض مربوطه معاف می‌باشند. این حکم شامل اماکن تجاری وابسته به آنها نیست.

اعتبارات موارد مذکور در قوانین بودجه سنواتی جهت پرداخت به دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات موضوع این ماده تأمین می‌شود.

نمایندگان با 132 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 198 نماینده با اصلاح این ماده موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در جریان بررسی طرح الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اعاده شده از شورای نگهبان، با اصلاح ماده 25 این طرح با 138 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس اصلاحات صورت گرفته فراز دوم ماده 25 اصلاح شد.

در ماده 25 اصلاح شده آمده است که براساس این ماده اصلاحی مانده وجوه مصرف‌نشده اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای آن دسته از طرحها و پروژه‌های عمرانی که عملیات اجرائی آن پایان نیافته در پایان هر سال مالی پس از واریز به خزانه می‌تواند با درج در بودجه به سال‌های بعد منتقل شود تا به مصرف همان طرح و پروژه برسد.  

در ادامه نمایندگان به بررسی اصلاح ماده 37 پرداختند که فرازهای دوم و سوم بند (ف) و بند الحاقی به ماده 37 حذف شد.

 

کد N710067

وبگردی