آفتاب

دیدار مقامات ارشد نظامی انگلیس و نیوزیلند/احتمال حضور 100 نیروی نیوزیلند در ائتلاف ضدداعش

دیدار مقامات ارشد نظامی انگلیس و نیوزیلند/احتمال حضور 100 نیروی نیوزیلند در ائتلاف ضدداعش

در پی درخواست وزیر خارجه انگلیس برای مشارکت 100 نیروی نیوزیلند در ائتلاف ضدداعش در خاورمیانه، روسای نیروهای مسلح انگلیس و نیوزیلند دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ژنرال تیم کیتنیگ، فرمانده نیروهای مسلح نیوزیلند اعلام کرد که وی امروز (چهارشنبه) در ولینگتون، پایتخت نیوزیلند میزبان ژنرال سرنیکولاس هافتون، رئیس نیروهای مسلح انگلیس بوده است.

فرمانده نیروهای مسلح نیوزیلند با صدور بیانیه‌ای گفت: انگلیس یکی از شرکای دفاعی نزدیک ما است. نیروهای دفاعی دو کشور به همکاری با یکدیگر ادامه می‌دهند تا همکاری تاریخی و عمیق خود را در آینده ادامه دهند. طرفین درباره منافع دو جانبه با هدف حفظ و ارتقای همکاری نظامی دو جانبه گفت‌وگو کردند.

روز سه‌شنبه فیلیپ هاموند، وزیرامور خارجه انگلیس در جریان سخنرانی خود در پارلمان گفت که انتظار می‌رود نیوزیلند به عنوان بخشی از خانواده به ائتلاف ضدداعش در خاورمیانه بپیوندد.

هاموند گفت: شما نیروهای مسلح کارآمد و توانمندی دارید که قابلیت همکاری با ما، استرالیایی‌ها و آمریکایی‌ها را دارد. ما آرزومندیم که نیوزیلند بتواند مشارکت فعالی در این مبارزه که در واقع نبرد متعلق به تمامی ماست، شرکت کند.

وزیر خارجه انگلیس همچنین در گفت‌وگو با روزنامه هرالد نیوزیلند گفت که از دولت نیوزیلند درخواست کرده است که 100 نیرو به عملیات آموزشی مشترک استرالیا در عراق بپیوندند.

دولت نیوزیلند تحلیلگران نظامی خود را به عراق اعزام کرده است تا آنها بررسی کنند که آیا کشورشان می‌تواند نقشی در آموزش نیروهای عراقی علیه داعش ایفا کنند یا خیر اما جان کی نخست‌وزیر نیوزیلند گفته است که نیروهای کشورش در عملیات‌های رزمی شرکت نخواهند کرد.

انتهای پیام

کد N710049

وبگردی