آفتاب
با تصویب مجلس؛

مساجد و اماکن اقلیت‌های دینی از پرداخت حق انشعاب آب، برق و گاز معاف شدند

مساجد و اماکن اقلیت‌های دینی از پرداخت حق انشعاب آب، برق و گاز معاف شدند

نمایندگان مجلس جهت تأمین نظر شورای نگهبان مصوب کردند که مساجد و اماکن مذهبی اقلیت‌های دینی از پرداخت حق انشعاب آب، فاضلاب، برق و گاز برای یک بار معاف می‌باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان مجلس در ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح الحاقی به مواد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، ماده 21 را اصلاح کردند.

بر اساس این مصوبه فضاهای اصلی مساجد، حسینیه‌ها، موسسات قرآنی، دارالقرآن‌ها، حوزه‌های علمیه، گلزارهای شهدا، امام‌زاده‌ها، خانه‌های عالم روستا و اماکن مذهبی اقلیت‌های دینی مصوب در قانون اساسی از پرداخت حق انشعاب آب وفاضلاب، برق و گاز برای یک بار هزینه مصارف ماهانه شامل عوارض مربوطه معاف می‌باشند. این حکم شامل اماکن تجاری وابسته به آنها نیست.

همچنین نمایندگان جهت تأمین نظر شورای نگهبان ماده 25 را اصلاح کردند که بر اساس آن مانده وجوه مصرف نشده اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای آن دسته از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی که عملیات اجرایی آن پایان نیافته، در پایان هر سال مالی پس از واریز به خزانه می‌تواند با درج در بودجه به سال‌های بعد منتقل شود تا به مصرف همان طرح و پروژه برسد.

از دیگر موارد مصوب مجلس حذف بخشی از ماده 49 در مورد الزام دولت به ایجاد بیمه پایه سلامت است.

همچنین نمایندگان با این حذف ماده 49 را این‌گونه اصلاح کردند که به دولت اجازه داده می‌شود که از محل ردیف‌هایی که در محل بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود حق بیمه سهم کارفرما، بیمه درمانی و هزینه حمایتی طلاب و کمک به رزمندگان معسر دارای بیش از یک سال سابقه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها، جانبازان معسر بین 5 تا 24 درصد، جانبازان بسیجی و وظیفه غیرشاغل نیازمند را پرداخت کند.

از دیگر موارد مصوب مجلس اصلاح ماده الحاقی 6 است که بر اساس آن در اجرای بندهای ماده 13 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران دولت مکلف است مابه‌التفاوت خدمات بهداشتی و درمانی ایثارگران برای کلیه هزینه‌های مرتبط که مطابق ضوابط آن دستگاه قابل پرداخت نیست و در تعهد صندوق‌های بیمه درمانی نمی‌باشد را از اعتبارات مربوطه آن دستگاه کسر و جهت پرداخت به مشمولین به حساب بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کند.

همچنین نمایندگان ماده الحاقی 45 را اصلاح و مصوب کردند که مطابق آن دولت موظف است معادل حداقل 2 درصد از درآمدهای عمومی را در ردیف‌های تقویت بنیه دفاعی در لوایح بودجه سنواتی منظور کند.

انتهای پیام

کد N709949

وبگردی