آفتاب

اوباما و پادشاه اردن: در مقابل داعش تسلیم نمی‌شویم

اوباما و پادشاه اردن: در مقابل داعش تسلیم نمی‌شویم

رئیس‌جمهوری آمریکا و پادشاه اردن قول دادند تا در مقابل گروه تروریستی داعش تسلیم نشوند؛ این اظهارنظر در پی انتشار خبر کشته شدن خلبان اردنی گروگان گرفته به دست داعش مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چند ساعت پس از انتشار ویدیویی درباره کشته شدن خلبان 26 ساله اردنی به دست داعش، باراک اوباما رییس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید میزبان عبدالله دوم، پادشاه اردن بود.

در این دیدار، اوباما مراتب تاسف و تسلیت عمیق خود را بابت کشته شدن یک خلبان جوان به پادشاه اردن ابراز کرد.

آلتیسر باسکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: اوباما و پادشاه اردن، بار دیگر تاکید کردند که قتل وحشیانه این اردنی شجاع تنها باعث تلاش بیشتر جامعه بین‌الملل برای نابودی داعش می‌شود.

معاذ الکساسبه، خلبان اردنی در دسامبر 2014 و زمانی که F-16اش در سوریه سقوط کرد، توسط تروریست‌های داعش به اسارت گرفته شد. وی تنها خلبانی در ائتلاف تحت رهبری آمریکا بود که توسط داعش به اسارت گرفته شد.

مرگ وی باعث خشم اردن شد؛ کشوری که حضورش در این ائتلاف ضدداعش آنچنان که باید طرفدار ندارد.

اوباما پیش از دیدار با پادشاه اردن در بیانیه‌ای قول داد تا به خاطر مرگ این خلبان جوان اردنی تمام تلاش ائتلاف را برای نابودی و شکست داعش به کار گیرد.

جو بایدن، معاون اوباما نیز کشته شدن این خلبان اردنی به دست داعش را محکوم کرد و خواستار آزادی تمام گروگان‌هایی شد که در اسارت داعش هستند.

انتهای پیام

کد N709837

وبگردی