آفتاب

جشنواره موسیقی فجر در بخش بانوان با مشکل صدابرداری روبروست

جشنواره موسیقی فجر در بخش بانوان با مشکل صدابرداری روبروست

صدابرداری مسئله مهمی است که محصول تمام زحمات یک گروه را ارائه می‌کند. ما تمرین بسیاری می کنیم و متاسفانه به دلیل اینکه صدابردار مناسبی برای کنسرت‌ها وجود ندارد، تمامی زحمات ما هدر می‌رود.

گروه موسیقی ستاره قطبی در بخش بانوان سی‌امین جشنواره موسیقی فجر، با قطعاتی از آهنگسازان ایرانی و کاور آثار غیرایرانی روی صحنه می‌رود.

بهار ایلچی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره گروه ستاره قطبی گفت: گروه ما یک گروه پاپ برای بانوان است که به زبان‌های فارسی، هندی، فرانسوی، انگلیسی، عربی و محلی ایرانی آثار موسیقیایی خود را اجرا می‌کند. این گروه تنها گروهی است که متشکل از 5 خواننده با زبان‌های گوناگون است. 

او ادامه داد: در گروه ستاره قطبی، مهشید مولایی(هندی)، فرناز ملکی(انگلیسی)، نازلی سلطان‌زاده(عربی و محلی) و ماری روت باتوا(فرانسوی) خوانندگی می‌کنند و نوازندگان گروه هم متشکل از فارغ‌التحصیلان موسیقی از داشنگاه موسیقی با گرایش موسیقی کلاسیک هستند.

ایلچی درباره قطعات اجرایی در کنسر نیز بیان کرد: در این کنسرت ما قطعاتی از آهنگسازان ایرانی را اجرا خواهیم کرد و در کنار آن، آثار خارجی را همراه با تنظیم جدید کاور(بازخوانی)‌ می‌کنیم.

سرپرست گروه ستاره قطبی درباره حضورش در جشنواره موسیقی فجر گفت: خوشحالم که دوسال است موسیقی پاپ بانوان به جشنواره برگشته است اما متاسفانه گروه‌های پاپ در بخش رقابتی جشنواره حضوری ندارند. موسیقی پاپ که موسیقی مردمی است و بیشترین مخاطب را دارد باید در بخش رقابتی نیز حضور داشته باشد.

این آهنگساز با اشاره به اینکه وضعیت صدابرداری در بخش بانوان بسیار ضعیف است؛ اظهار داشت: متاسفانه مشکلی که در کنسرت‌های بانوان وجود دارد این است که صدابرداری مناسبی برای کنسرت‌ها صورت نمی‌گیرد. دوسالی هست که صدابردار آقا برای کنسرت‌های ما تایید نمی‌شود  اما خانمی هم که حضور دارد، توانایی کافی برای صدابرداری ندارد.

وی افزود: صدابرداری مسئله مهمی است که محصول تمام زحمات یک گروه را ارائه می‌کند. ما تمرین بسیاری می کنیم و متاسفانه به دلیل اینکه صدابردار مناسبی برای کنسرت‌ها وجود ندارد، تمامی زحمات ما هدر می‌رود.

کد N709752

وبگردی