آفتاب
نقش عالمان دینی در تبیین اندیشه‌های امام (ره)

سراج: با معرفی آثار امام(ره)، می‌توان خیلی از فکرها و اندیشه‌ها را درست کرد

سراج: با معرفی آثار امام(ره)، می‌توان خیلی از فکرها و اندیشه‌ها را درست کرد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد رودهن گفت:‌ نقش عالمان دینی در تبیین اندیشه‌های امام راحل بسیار مهم و کارآمد است و اگر قرار باشد کسی اندیشه‌های این بزرگوار را ترویج بدهد بهترین آن‌ها عالمان دینی و حوزویان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدابراهیم سراج در گفت‌و‌گو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌با بیان این‌که «ما باید امام و اندیشه‌های نابش را به تمام دنیا و به خصوص جوانان معرفی کنیم» اظهار کرد: ما در تاریخ معاصر شخصیتی علمی و روحانی همچون امام راحل نداشته‌ایم. این شخصیت از تمام جوانب برجسته و سرآمد بود.

وی افزود: امام یک شخصیت بزرگ تاریخی است و در زمینه‌های علمی و دینی نظریه‌های بسیار مثبتی دارد. دانشمندان داخلی و خارجی وقتی اندیشه و سیره امام راحل را مطالعه می‌کنند متوجه تفاوت‌هایش با سایر مردم زمانه می‌شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد رودهن خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم روی داده‌های شخصی، علمی، اخلاقی،‌ عرفانی و عبادی امام کار کنیم در حقیقت به پرورش اخلاق صحیح در جامعه و پیشبرد اهداف اسلام و نظام کمک کرده‌ایم. هر کس که تلاش کند که امام را به جامعه معرفی کند در کل به فرد و جامعه کمک کرده است.

سراج یادآور شد: اگر قرار باشد کسی اندیشه‌های این بزرگوار را ترویج بدهد بهترین آن‌ها عالمان دینی و حوزویان هستند که می‌توانند اندیشه‌ها را به صورت علمی تبیین کرده و تحویل مردم بدهند.

وی تصریح کرد: یکی از کارهایی که حوزویان ما می‌توانند انجام دهند معرفی آثار امام است. امام در تألیف کتب دینی فعالیت‌های بسیار زیادی داشته‌اند مثلا کتاب تحریرالوسیله و مکاسب ایشان کتاب‌هایی است که تفسیر آن می‌تواند به راهبرد اندیشه‌های امام (ره) کمک کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد رودهن گفت:‌ مثلا کتاب آداب الصلاة امام که پیرامون نماز است ویژگی‌های برجسته‌ای دارد، همچنین چاپ و نشر نامه‌هایی که امام به افراد خاص نوشته و توصیه‌هایی در باب عرفان داشته است می‌تواند به تبیین اندیشه‌های امام راحل کمک کند.

سراج افزود: امام یکی از اساتید بزرگ فلسفه بود و همواره به فلسفه به عنوان یک علم نگاه می‌کرد. امام در عین مجتهد بودن ادیب نیز بود و درعرصه ادبیات عرب و فارس دیوان‌هایی ارائه داده است که چاپ و نشر آن‌ها می‌تواند به جوانان ما کمک کند تا اندیشه‌های این بزرگوار را بشناسند.

وی یادآور شد: مسلما ما می‌توانیم با معرفی آثار امام خیلی از فکرها و اندیشه‌ها را درست کنیم همچنین سیره امام خمینی (ره) و روش‌های فردی و خانوادگی ایشان یکی دیگر از اصولی است که می‌تواند به تبیین اندیشه‌های امام راحل کمک کند.

سراج گفت: هم عالمان دینی و هم اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در دروس خود به تبیین اندیشه‌های امام بپردازند ولی تمام این راهکارها کافی نیست و باید راهکارهای بیشتری را برای ترویج اندیشه‌های امام(ره) در دستور کار خود قرار دهیم.

انتهای پیام

کد N709667

وبگردی