آفتاب
/انسجام داخلی؛ پاسخ به تحریم‌ها/

یک فعال دانشجویی: دنیا بداند که باوجود سلایق مختلف در کشور، همبستگی وجود دارد

یک فعال دانشجویی: دنیا بداند که باوجود سلایق مختلف در کشور، همبستگی وجود دارد

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تفرقه‌افکنی یک حربه سیاسی است که سیاستمداران دنیا از آن در سیاست خارجی با کشورهایی که زاویه دارند، استفاده می‌کنند. مسئولین ما باید مردم را نسبت به این پاتک سیاسی آگاه کنند.

علامه عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تفرقه‌افکنی یک حربه سیاسی است که تمام سیاستمداران دنیا از آن یا در سیاست داخلی‌شان و یا در سیاست خارجی با کشورهایی که زاویه دارند استفاده می‌کنند. مسئولین باید مردم را نسبت به این پاتک سیاسی آگاه کنند که هیچ کشوری نه شرقی و نه غربی قابل اعتماد نیست.

وی ادامه داد: باید از انسجام داخلی تعریف بهتری ارائه دهیم. زیرا تعدادی از افراد سیاسی کشورمان به دنبال تکصدایی هستند. زمانی که برخی از سیاستمداران ما به جای توجه به منافع ملی، منافع شخصی خود را در اولویت قرار می‌دهند دیگر نمی‌توان انتظار وحدت و انسجام ملی را از مردم داشت.

به گفته وی، در کنار وحدت ملی باید به همبستگی ملی نیز توجه کنیم که همه دنیا متوجه شوند علیرغم سلایق مختلف همبستگی وجود دارد.

این فعال دانشجویی با بیان این‌که عدم انسجام ملی به معنای ترجیح منافع شخصی به جای منافع ملی است، تأکید کرد: در عرصه سیاست داخلی برخی افراد به خاطر منافع شخصی خود منافع ملی را زیر سوال می‌برند و این باعث از بین رفتن انسجام می‌شود. برخی از دوستان فسادهای بزرگ هشت سال گذشته را فراموش کرده و امروز به خاطر منافع شخصی بر زشت بودن پیاده‌روی آقای ظریف تأکید می‌کنند.

وی همچنین تصریح کرد: ما باید به فکر ساخت کشور باشیم. زیرساخت‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... در کشورمان ضعیف است. باید از نیروهای کشوری بهره ببریم تا این زیرساخت‌ها را درست کنیم. با نگاهی به ابلاغیه اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری،می‌توان گفت که اقتصاد مقاومتی مدنظر ایشان با اقتصاد ریاضتی متفاوت است.

عزیزی همچنین در ادامه گفت: اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد مبتنی بر تولید است. ابلاغیه مقام معظم رهبری مبتنی بر اقتصاد تولیدمحور بوده است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در کشور ما برخی از نمادهای خاص پس از پیروزی انقلاب مورد توجه قرار گرفت. در هیچ جای دنیا شرکت در انتخابات افتخار نیست ولی در کشور ما شرکت اکثریت جامعه در انتخابات و راهپیمایی‌ها نماد انسجام کشور است. با توجه به وجود این نمونه نمادها می‌توان حضور در راهپیمایی 22بهمن را مهم شمرد زیرا جهانیان می‌بینند که اقشار مختلف جامعه در یک صف کنار هم برای انقلاب‌شان حرکت می‌کنند.

انتهای پیام

کد N709666

وبگردی