آفتاب

اردن ساجده الریشاوی را اعدام می‌کند/ "از داعش انتقام می‌گیریم"

اردن ساجده الریشاوی را اعدام می‌کند/ "از داعش انتقام می‌گیریم"

منابع اردنی اعلام کردند که این کشور امروز (چهارشنبه) ساجده الریشاوی را به همراه چند تروریست دیگر اعدام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک منبع امنیتی در اردن اعلام کرد، ساجده الریشاوی که داعش می‌خواست او را با معاذ الکساسبه مبادله کند، امروز (چهارشنبه) اعدام می‌شود.

گروه تروریستی داعش به تازگی فیلمی را از سوزاندن معاذ الکساسبه، خلبان اسیر اردنی منتشر کرد.

منابع رسانه‌ای گزارش دادند که علاوه بر ساجده الریشاوی، چند تروریست دیگر نیز قرار است امروز اعدام شوند. ساجده الریشاوی 44 ساله که داعش خواهان آزادی وی در مقابل آزادی گروگان اردنی شده بود، از حدود 9 سال پیش در اردن محکوم به اعدام شده اما تاکنون این حکم اجرا نشده است. الریشاوی در 9 نوامبر 2005 در بمب گذاری‌های هتل شهر امان مشارکت داشت اما در آن عملیات کمربند وی منفجر نشد.

دولت اردن در واکنش به اقدام گروه تروریستی داعش به سوزاندن خلبان اسیر اردنی، تأکید کرد که پاسخ اردنی‌ها تکان‌دهنده و قوی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد المؤمنی، وزیر مشاور دولت در امور رسانه به تلویزیون رسمی اردن گفت: کسی که در پاسخ قاطعانه، تکان‌دهنده و قوی اردن تردید داشت، خواهد فهمید که خشم اردنی ها صفوف آنان را در خواهد نوردید.

المؤمنی اظهار داشت: هر کسی که فکر می کرد آنان مسلمان هستند، این دلیلی برای رد این ادعا است.

وی خاطرنشان کرد: خلبان معاذ الکساسبه فقط عضو یک عشیره و یا از اهالی یک استان نبود بلکه او فرزند همه اردنی‌ها است.

سخنگوی ارتش اردن نیز اعلام کرد که از قاتلان انتقام خواهد گرفت و خون این خلبان به هدر نخواهد رفت.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد، جوانان خشمگین اردنی در اعتراض به کشته شدن معاذ الکساسبه یک ساختمان فرمانداری را در زادگاه این خلبان آتش زدند.

انتهای پیام

کد N709659

وبگردی