آفتاب
حبیب‌الله‌زاده در دیدار با دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی تاکید کرد:

آمادگی ایران برای توسعه و تقویت تعاملات با «آیمو»

آمادگی ایران برای توسعه و تقویت تعاملات با «آیمو»

کاردار ترددی جمهوری اسلامی ایران در انگلستان در دیدار با دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی بر توسعه و تقویت تعاملات ایران با این سازمان بین المللی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن حبیب اله زاده، کاردار ترددی جمهوری اسلامی ایران در انگلستان و نماینده کشورمان در سازمان بین المللی دریانوردی با کوجی سکیمزو، دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی(آیمو)، دیدار کرد.

در این ملاقات حبیب اله زاده، با اشاره به موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد ایران، داشتن سواحل طولانی کشورمان در خلیج فارس، دریای خزر و دریای عمان و فعالیت های متنوع دریایی کشورمان از جمله حمل و نقل دریایی توسط شرکت های مختلف کشتیرانی، توسعه صنایع دریایی و بندری، فعالیتهای مربوط به کشتی سازی و ارائه خدمات دریایی و بندری، بر رعایت استانداردهای آیمو از سوی ایران به عنوان یکی از اعضاء باسابقه آن سازمان تاکید کرد.

 نماینده کشورمان در آیمو، با اشاره به اهمیت آیمو در صنعت کشتیرانی بین المللی و تنظیم قواعد بین المللی مربوط به ارتقاء ایمنی دریانوردی و حفظ محیط زیست دریایی و همچنین آموزش کیفی دریانوردان، آمادگی کشورمان برای توسعه و تقویت تعاملات با این سازمان بین المللی را  اعلام کرد.

در این دیدار سکیمزو  به عضویت ایران در سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) از سال 1958 و مشارکت کشورمان در اجلاس های مختلف آیمو اشاره و خواستار ارتقاء همکاری ها فیمابن این سازمان و جمهوری اسلامی ایران شد. وی اذعان داشت که ایران همواره یکی از کشورهای حامی آیمو بوده و در اجلاسهای گوناگون آیمو مشارکت فعال داشته است.

سازمان بین المللی دریانوردی طبق کنوانسیون مصوب 17 مارس 1948 تحت نظر سازمان ملل متحد تاسیس و اولین اجلاس کشورهای عضو آن از جمله ایران در 1959 برگزار شد. آیمو دارای علاوه بر مجمع، شورا و دبیرخانه دارای پنج کمیته اصلی و هفت کمیته فرعی است، که مباحث مربوط به حفظ و ارتقاء ایمنی و امنیت کشتیرانی بین المللی، حفظ محیط زیست دریایی، کاهش سوانح دریایی و ارتقاء ایمنی دریانوردان را با تنظیم اسناد بین المللی پیگیری می کند.

کد N709513

وبگردی