آفتاب

رییس جمهور جزئیات جلسه سران قوا را تشریح کرد

رییس جمهور جزئیات جلسه سران قوا را تشریح کرد

رییس جمهور جزئیات جلسه امروز سران قوا که به میزبانی رییس قوه قضاییه برگزار شد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پس از پایان جلسه روسای قوا در جمع خبرنگاران گفت: همیشه جلسه سران قوا پر خیر و برکت است و ان شاالله این جلسه نیز این‌چنین باشد.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز مباحث مختلفی مطرح شد و موردبررسی قرار گرفت افزود : اولین مساله بودجه سال آینده بود که تنظیم آن مراحل نهایی خود را در مجلس طی می‌کند و در مورد آن هماهنگی‌هایی انجام شد.

رییس جمهور اظهار کرد:‌مساله بعدی موضوع فضای کسب و کار بود و اینکه امروز ما نیاز داریم موانع کسب و کار را برداریم. دولت و مجلس همیشه نسب به این موضوع اهتمام داشته‌اند و قوه قضاییه نیز حمایت‌های لازم را انجام داده است ولی هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

روحانی ادامه داد:‌از جمله این مشکلات بحث معوقات بانکی است. برخی افراد به خاطر مشکل اقتصادی نظیر تغییر نرخ ارز بدهکارند و متخلف نیستند. در جلسه امروز قرار شد این موضوع در دولت مورد بحث قرار گیرد و کمیته‌هایی در استان‌ها در این رابطه تشکیل شود.

وی افزود: ما در این زمینه قانون داریم ولی قرار شد اگر لازم باشد در مجلس نسبت به تصویب قانون جدید اقدام شود و قوه قضاییه نیز کمک‌های لازم را انجام دهد.

روحانی گفت: اقداماتی که در این زمینه راجع به بخشودگی جرایم، تقسیط مجدد و حل مشکلات مربوط می‌شود در نهایت به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

رییس جمهور با بیان اینکه روند مذاکرات هسته‌ای از دیگر موضوعات موردبحث سران 3 قوه بوده است افزود: تیم مذاکره‌کننده مورد تایید همه مسئولان نظام است و مقام معظم رهبری نیز چند بار تیم مذاکره‌کننده را مورد لطف و عنایت خود قرار داده است.

ادامه دارد...

کد N709446

وبگردی