آفتاب
روحانی در جلسه سران سه قوه:| 248747

تنظیم بودجه مراحل آخر خود را در مجلس می‌گذراند

تنظیم بودجه مراحل آخر خود را در مجلس می‌گذراند

برخی افراد در گرفتن تسهیلات بانکی تخلفاتی داشته و از منابع بانکی در مسیر نادرست استفاده کرده‌اند که طبیعتا باید با آنها برخورد لازم صورت گیرد.

رییس‌جمهور کشورمان با اشاره به اینکه برخی افراد در گرفتن تسهیلات بانکی تخلفاتی داشته و از منابع بانکی در مسیر نادرست استفاده کرده‌اند٬ تاکید کرد: طبیعی است باید چنین افرادی برخورد لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌اسلام حسن روحانی پس از نشست نود دقیقه‌ای سران قوا که به میزبانی قوه قضاییه در دفتر آیت‌الله آملی لاریجانی برگزار شد٬ در جمع خبرنگاران در خصوص محور این جلسه اظهار کرد: همیشه جلسه سران قوا پر خیر برکت است و انشاء‌الله این جلسه نیز این چنین خواهد بود.

رییس جمهور با بیان اینکه در این جلسه از سوی سران قوا٬ مباحث متعددی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت٬ ادامه داد: اولین بحث مطرح شده در این جلسه در ارتباط با بودجه سال آینده کشور بود. تنظیم بودجه مراحل آخر خود را در مجلس می‌گذراند و ما باید برای سال آینده پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم. از این رو باید با هماهنگی‌های یکدیگر مسایل و مشکلات را حل کنیم.

وی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه را موضوع کسب و کار در کشور عنوان کرد و افزود: برای رونق اقتصاد کشور نیاز به رفع موانع داریم. البته دولت و مجلس در این خصوص اهتمام لازم را داشته و دستگاه قضایی نیز همکاری‌های لازم را با قوای دیگر انجام داده است.

روحانی به بحث معوقات بانکی اشاره کرد و ادامه داد: برخی افراد در گرفتن تسهیلات بانکی تخلفاتی داشته و از منابع بانکی در مسیر نادرست استفاده کرده‌اند که طبیعتا باید با آنها برخورد لازم صورت گیرد. اما برخی نیز به خاطر مشکلاتی که در شرایط اقتصادی کشور به وجود آمد جزء افراد بدهکار سیستم بانکی محسوب می‌شوند که مقصر نیستند.

وی تصریح کرد: آنها به خاطر مسایلی که اقتصادکشور از جمله تغییر یک مرتبه نرخ ارز پیدا کرد دچار مشکل شده‌اند از این رو قرار شد دولت بر روی این مسئله کار شود.

رییس جمهور گفت: قرار شد قوه قضاییه نیز در این ارتباط به ما کمک کند تا به کسانی که قصوری در پرداخت تسهیلات نداشتند٬ کمک شود و در بخشودگی جرایم یا تقسیط قسط‌های آنها اقدام لازم را انجام شود.

 

کد N709445

وبگردی