آفتاب
روایت نقوی‌حسینی از جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی:

سوالات از وزرای خارجه و کشور به صحن علنی ارجاع شد

سوالات از وزرای خارجه و کشور به صحن علنی ارجاع شد

قرار بود محمدجواد ظریف و محمدرضا رحمانی فضلی وزرای امور خارجه و کشور برای پاسخ به سوالات نمایندگان در کمیسیون حضور پیدا کنند که به علت سفر٬ این برنامه لغو شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از لغو حضور وزرای کشور و امور خارجه در جلسه این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ سیدحسین نقوی حسینی در تشریح جلسه امروز سه‌شنبه (14 بهمن) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار بود که محمدجواد ظریف و محمدرضا رحمانی فضلی وزرای امور خارجه و کشور برای پاسخ به سوالات نمایندگان در کمیسیون حضور پیدا کنند، اما به علت سفر ظریف به آفریقا و سفر رحمانی فضلی به استان‌های داخلی کشور٬ حضور آنها در کمیسیون امنیت ملی لغو شد، از این رو قاضی‌پور و کریمی قدوسی درخواست ارجاع سوالات خود به صحن علنی را اعلام کرده و سوالات آنها به صحن ارجاع شد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همچنین علت تشکیل نشدن کمیته کارشناسی هسته‌ای که پیشتر در شورای‌عالی امنیت ملی تشکیل می‌شد و از این طریق مجلس در جریان مباحث هسته‌ای قرار می‌گرفت٬ یکی دیگر از سوالات اعضای کمیسیون بود، زیرا کمیته کارشناسی هسته‌ای ماه‌هاست که تشکیل نمی‌شود.

وی افزود: همچنین در این جلسه٬ گزارش آصفری درباره ادعای معاون اول رئیس جمهور و اظهارات برخی مقامات بانک مرکزی مبنی بر حیف و میل ارزی ارائه شد و مقرر شد موضوع مستند٬ و با ارائه مدارک بررسی و تعیین تکلیف شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: اعضای کمیسیون در خصوص مسائلی که در حوزه سازمان فضایی کشور رخ داده ابراز نگرانی کرده و مقرر شد کمیسیون نظرات خود را رسماً برای رئیس جمهور و شورای عالی امنیت ملی ارسال کند.

نقوی‌حسینی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه شرایط منطقه به ویژه سوریه، عراق و یمن نیز با حضور مسئولان ذی‌ربط مورد بررسی قرار گرفت.

کد N709425

وبگردی