آفتاب
نظرسنجی‌ها نشان دادند؛

حزب نارندرا مودی نخستین شکست انتخاباتی خود را تجربه می‌کند

حزب نارندرا مودی نخستین شکست انتخاباتی خود را تجربه می‌کند

نظرسنجی‌ها نشان دادند که نخست وزیر هند در انتخابات ایالتی آتی این کشور برای نخستین بار از زمانی که در سال گذشته میلادی به این سمت رسید، شکست انتخاباتی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نتیجه از اقبال نارندرا مودی، نخست وزیر هند برای آنکه قدرت خود را به منظور تسریع بازیابی اقتصادی کشورش تقویت کند، می‌کاهد.

حزب حاکم بهاراتیا جاناتا متعلق به مودی به ده‌ها تن از رهبران ایالتی و کشوری خود دستور داده تا برای انتخابات مهم چند روز دیگر مجمع دهلی دست به تبلیغات گسترده بزنند.

براساس نظرسنجی‌ها در این انتخابات، یک حزب مخالف فساد برتری حزب بهاراتیا جاناتا را تهدید می‌کند. حتی انتصاب آرون جایتلی، وزیر دارایی هند به منظور رهبری تبلیغات انتخاباتی در حالی‌ که همزمان مشغول نوشتن بودجه فدرال ماه جاری است، کافی نخواهد بود.

ساتیش میسرا، یک تحلیل‌گر سیاسی در "بنیاد پژوهش ناظر" اظهار کرد: این نخستین بار است که ما می‌بینیم برتری مودی متوقف می‌شود و این تعجب برانگیز است.

وی افزود: به نظر می‌رسد حزب بهاراتیا جاناتا به رغم آنکه تمامی انرژی خود را صرف تبلیغات این انتخابات کرده در آستانه شکست قرار دارد.

این درحالی است که مودی برای آن‌که کنترل هر دو مجلس پارلمان هند را به دست بیاورد و به وعده خود برای رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی عمل کند، باید در چهار سال آینده در اغلب انتخابات‌های ایالتی پیروز شود. کمپین حزب بهاراتیا جاناتا طی مدت اخیر با درگیری‌های درونی همراه شده است.

براساس سه نظر سنجی جدید، یک حزب هندی تحت عنوان حزب "آم آدمی" که یک حزب مخالف فساد است، در انتخابات مجمع دهلی بین 36 تا 41 کرسی از مجموع 70 کرسی را به دست خواهد آورد. همچنین حزب بهاراتیا جاناتا نیز در این انتخابات بین 27 تا 32 کرسی به دست آورده و حزب کنگره که در قرن گذشته بر عرصه سیاست هند تسلط داشت، در این انتخابات بین دو تا هفت کرسی به دست خواهد آورد که این بدترین نمایش انتخاباتی این حزب خواهد بود.

این انتخابات قرار است هفت فوریه برگزار شده و نتایج آن سه روز بعد از برگزاری، اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

کد N709406

وبگردی