آفتاب

ورود ارتش چاد به نیجریه برای مبارزه با بوکوحرام

ورود ارتش چاد به نیجریه برای مبارزه با بوکوحرام

گزارش‌ها حاکی از آن است که سربازان نیروی زمینی ارتش چاد امروز (سه شنبه) برای نخستین بار وارد خاک نیجریه شدند تا در حملات علیه تروریست‌های بوکوحرام شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرنگار خبرگزاری فرانسه گزارش داد: گروهی از خودروهای زرهی ارتش چاد و پیاده نظام این کشور از یک پل که شهر فوتوکل در خاک کامرون را به شهر گامبرو در خاک نیجریه متصل می‌کند، گذشته و وارد خاک نیجریه شدند.

شهر کامبرو چند روز پیش از کنترل افراط گران بوکوحرام که چندین ماه آن را در اشغال داشتند، خارج شد.

ارتش چاد تاکنون تنها به اجرای حملات هوایی علیه شبه نظامیان بوکوحرام اکتفا کرده بود و نیروی زمینی خود را در این درگیری شرکت نداده.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری رویترز، یک منبع خبری در فرانسه اعلام کرده جنگنده های ارتش این کشور در حال انجام ماموریتهای شناسایی در نزدیکی مرز نیجریه هستند تا به کشورهای هم مرز با نیجریه در مقابله با شبه نظامیان بوکو حرام کمک کنند.

چند کشور آفریقایی تلاش دارند تا با هماهنگی میان خود به تهدید بوکو حرام پاسخ دهند. اتحادیه آفریقا اجازه داده تا نیرویی متشکل از 7500 سرباز از کشورهای نیجریه،‌چاد،‌ کامرون، نیجر و بنین تشکیل شده و به جنگ شبه نظامیان بوکو حرام بروند. انتظار می رود این اتحادیه به دنبال حکم شورای امنیت سازمان ملل برای تشکیل چنین نیرویی باشد و احتمالا دیگر کشورها نیز از این نیروها حمایت لجستیکی به عمل خواهند آورد.

یک منبع خبری در وزارت دفاع فرانسه اظهار داشت: نیروی هوایی فرانسه در حال انجام ماموریتهای شناسایی است اما نه بر فراز خاک نیجریه. ما حمایت خود در این زمینه را تنها به کشورهای همسایه نیجریه شامل چاد و نیجر ارائه خواهیم داد.

این منبع خبری اضافه کرد: اطلاعات جمع آوری شده در اختیار نیروهای چادی که در حال حاضر با شبه نظامیان بوکو حرام در مرز کامرون با نیجریه درگیر هستند قرار داده شده اند.

انتهای پیام

کد N709260

وبگردی