آفتاب

نماینده قصرشیرین: راه‌آهن باید سریعتر به مرز خسروی برسد ‌

نماینده قصرشیرین: راه‌آهن باید سریعتر به مرز خسروی برسد ‌

‌ نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بالای تجاری این منطقه، خواستار تسریع در احداث خط راه آهن غرب کشور و رسیدن آن به مرز خسروی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، فتح الله حسینی در مراسم افتتاح سالن مسافری پایانه مرزی پرویزخان گفت: شهرستان قصرشیرین با داشتن دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان ظرفیت بالایی جهت توسعه تجارت خارجی دارد.

وی با اشاره به وجود پایانه مرزی خسروی با ظرفیت تردد روزانه 20 هزار نفر، گفت: متاسفانه بدلیل ناامنی در آن‌سوی مرز، این مرز هم اکنون بسته است که اخیرا 180 نماینده مجلس خواستار بازگشایی آن شدند و رییس جمهور نیز در این راستا قول مساعد داد.

وی افزود: همین مساله موجب شده سرمایه گذارانی که برای احداث هتل و مهمانسرا در قصرشیرین سرمایه گذاری کرده اند با ورشکستگی مواج شوند.

حسینی به ضرورت احداث سریع راه آهن غرب کشور و امتداد آن تا مرز خسروی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان و همچنین مرز سومار که امیدواریم آن هم به زودی رسمی شود، رسیدن راه آهن به این منطقه یک ضرورت است.

وی گفت: در این منطقه حتی ظرفیت احداث فرودگاه را هم داریم که در صورت تحقق به توسعه منطقه کمک شایانی می کند.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به وقوع تصادفات مرگبار بسیار در محور اسلام آبادغرب - سرپل ذهاب - قصرشیرین، خواستار چاره اندیشی در این خصوص شد.

وی افزود: معاون اول رییس جمهور قول دادند 25 میلیارد تومان برای احداث آزادراه در این منطقه پول بگذارند که هنوز تخصیص نیافته است.

انتهای پیام

کد N709229

وبگردی