آفتاب

وزیر خارجه انگلیس: چالش داعش چند نسل ادامه خواهد داشت

وزیر خارجه انگلیس: چالش داعش چند نسل ادامه خواهد داشت

وزیر امور خارجه انگلیس در جریان سفر به استرالیا و دیدار با همتای خود در این کشور گفت: جهان متمدن چند نسل با چالش داعش مواجه خواهد بود حتی اگر آنها را در عراق و سوریه شکست دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس در این سفر با جولی بیشاب، همتای خود در استرالیا و چند مقام دفاعی دیدار و گفت‌وگو کرد و گفت: هدف اصلی از میان بردن و شکست ایدئولوژی و تفکر داعش است.

وی در مصاحبه‌ای با Fairfax Media گفت: این یک چالش چند نسلی است که ما باید با آن رو به رو شویم. سوریه و عراق در حال حاضر در مرکز توجه هستند اما ما نباید خودمان را فریب دهیم که حتی اگر این گروه را از خاک عراق بیرون برانیم و در سوریه شکست دهیم قصه تمام شده است. ما پیشتر این چنین گروه‌هایی را در نیجریه شاهد بوده‌ایم. آن‌ها همان بوکوحرام هستند.

هاموند ادامه داد: ما بوکوحرام را در منطقه ساحل می‌بینیم. شما استرالیایی‌ها نزیک به دو کشور مسلمان در منطقه اندونزی با بیش از 200 میلیون جمعیت مسلمان و پاکستان یا هند با 180 میلیون مسلمان هستید. آن‌ها درباره مشکلات و چالش‌هایی که در آینده گریبانشان را می‌گیرد فکر می‌کنند.

فیلیپ هاموند که پیشتر وزیر دفاع انگلیس بود، گفت: عناصر نظامی بخش سخت ماجرا نیستند. یک چالش کوتاه مدت نظامی در عراق و سوریه وجود دارد اما مساله اصلی چالش قطع کمک‌های مالی و پیوستن داوطلبانه مردم به داعش است. البته شاید مساله اصلی چالش ارتباط، استراتژی ایدئولوژی و انگیزه مردم است که به صورت فعالانه از داعش حمایت می‌کنند.

هاموند همچنین گفت که استرالیا و انگلیس به همکاری در زمینه به اشتراک گذاری اطلاعات می‌پردازند که بخشی از شبکه "پنج چشم" با همکاری آمریکا، کانادا و نیوزیلند است.

هاموند در جریان سفر امروز (سه شنبه) خود به نیوزلند نیز در پارلمان این کشور گفت که انتظار دارد نیوزلند به ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش بپیوندد.

وی افزود: ما از توانایی و ظرفیت نیروهای مسلح با همکاری استرالیا و آمریکا برخورداریم و امیدواریم که نیوزلند نیز در این عملیات شرکت کند.

وزیر امور خارجه انگلیس در این سفر با جان کی، نخست وزیر نیوزلند و موری مک کولی همتای نیوزلندی‌اش دیدار و درباره طیف گسترده‌ای از مسائل گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

کد N708746

وبگردی