آفتاب

بروجردی: باز شدن فصل جدید در روابط تهران - ریاض دستاورهای مثبت زیادی به دنبال خواهد داشت

بروجردی: باز شدن فصل جدید در روابط تهران - ریاض دستاورهای مثبت زیادی به دنبال خواهد داشت

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که تهران از پادشاهی جدید عربستان انتظار پاسخگویی به طرح ایران در بازگشایی فصلی جدید در روابط دو کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با روزنامه الجمهوریه بیان کرد، اگر که این گفته درست باشد که ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا گفته باشد که ریاض محافظه کاری در قبال مذاکرات هسته‌یی ایران ندارد، پس این مساله بیانگر تحول و نگرشی جدید در سیاست عربستان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد که اگر فصل جدیدی در روابط دو کشور باز شود این امر دستاوردهای مثبت بسیاری را به همراه خواهد داشت.

بروجردی هم‌چنین مساله انتخاب رییس جمهور را امری داخلی توصیف کرد و افزود که اگر لبنانی‌ها بر این باورند که این انتخاب به عادی شدن روابط تهران ریاض بستگی دارد ایران از سوی خود حسن نیتش را اثبات کرده و و تمایلش را نیز برای ایجاد فصل جدید در روابط با عربستان اعلام داشته است.

وی با اشاره به حضور گروه تروریستی داعش در منطقه گفت که شمارش معکوس آن شروع شده و به منبع نگرانی برای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تبدیل شده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی کشورمان در ادامه ریاض را به در پیش گرفتن موضعی متفاوت از گذشته در قبال این گروه تروریستی که اکنون خطری برای خود عربستان به شمار می‌رود، دعوت کرد.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌یی نیز بیان کرد که دستیابی ایران و کشورهای غربی به یک توافق نهایی بر سر برنامه هسته‌یی ایران در ژوئن "مساله ناامیدکننده‌ای نیست" اما ما خیلی نسبت به احتمال دستیابی به راه حل نهایی خوشبین نیستیم.

بروجردی هشدار داد که این واشنگتن و متحدانش هستند که بیشترین زیان را در عدم دستیابی به توافق متحمل خواهند شد.

انتهای پیام

کد N708378

وبگردی