آفتاب

فرمانده آمریکایی: چین در حال آماده شدن برای درگیری‌های نظامی در آسیا است

فرمانده آمریکایی: چین در حال آماده شدن برای درگیری‌های نظامی در آسیا است

رئیس اطلاعات ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکا هشدار داد، حزب حاکم کمونیست چین در حال احیا و آماده شدن برای رویارویی با درگیری‌های نظامی در آسیا است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از بیزنس ایسنایدر، کاپیتان جیمز ای فانل، رئیس اطلاعات ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکا در سخنرانی بازنشستگی خود گفت: جهت گرایش استراتژیک نشان می‌دهد که حزب کمونیست چین نه تنها در حال احیای خود برای اهداف ثبات داخلی است، بلکه همچنان برای استفاده از نیروی نظامی آماده می‌شود. با این حال چین ترجیح می‌دهد که از نیروهای نظامی روبه رشد خود برای دستیابی به سلطه منطقه‌ای استفاده کند.

وی افزود: اما ما نباید خودمان را فریب دهیم. اسنادی که طی 15 سال گذشته به دست آورده‌ام نشان می‌دهد که پکن برای اقدام نظامی آماده می‌شود و شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین طرحی موسوم به «رویای من» دارد که در آن جدول زمان‌بندی برای رسیدن به کشوری احیا شده را تبیین کرده است.

این فرمانده آمریکایی در خصوص سیاست دولت باراک اوباما برای تغییر نیروها به سمت اقیانوس آرام که «توازن مجدد» نامیده می‌شود، گفت که برنامه مذکور گام اول مناسبی برای مقابله با چالش چین است.

کاپیتان جیمز فانل افزود: اما این ایده باید با نیروی واقعی و بازدارنده ملموس پشتیبانی شود و ما باید مقابل کمپین قلدرمآبانه و تبلیغات سیاسی پکن خصوصاً آنهایی که روی شرکا و متحدان ما تاثیر می‌گذارد، ایستادگی کنیم. ما نباید منتظر آن شویم که جنگی به راه بیفتد تا اذعان کنیم مشکلی وجود دارد.

وی تاکید کرد: حزب کمونیست چین قصد دارد که در نقطه مقابل اهداف امنیت ملی آمریکا برای آزادی در دریانوردی و دسترسی آزاد به تمام بازارهای آسیا بایستد.

جیمز فانل پس از 28 سال خدمت در نیروی دریایی آمریکا در حال بازنشستگی است. سخنان وی با حضور 100 تن از مقام‌های ارتشی برگزار شد. وی در دوران ریاست‌جمهوری رونالد ریگان در 1986 به نیروی دریایی پیوست.

انتهای پیام

کد N708359

وبگردی