آفتاب
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد

کاهش معضلات اجتماعی با رعایت قوانین بهداشتی

کاهش معضلات اجتماعی با رعایت قوانین بهداشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان با بیان اینکه رعایت قوانین بهداشتی سبب کاهش معضلات اجتماعی می‌شود، گفت: هر چه ضوابط و قوانین بهداشتی و درمانی بیشتر رعایت شود معضلات اجتماع کاهش می‌یابد و به‌دنبال آن مشکلات بهداشت و درمان استان و این مجموعه کمتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس، دکتر «محمد شکاری» در بازدید از ندامتگاه مرکزی بندرعباس، اظهار کرد: هدف از بازدید بنده و اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه اطلاع از وضعیت بهداشت و درمان ندامتگاه مرکزی بندرعباس کمک در برطرف کردن موانع و مشکلات پیش‌روی این مجموعه است.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به بازدیدهای بنده در یکی دوسال گذشته وضعیت کنونی ندامتگاه مرکزی بندرعباس خیلی تغییر کرده است و قابل مقایسه با گذشته نیست، به‌لحاظ تعمیرات، بازسازی و نوسازی که در بندهای مختلف این مجموعه انجام شده است کمک شایانی به وضعیت بهداشتی زندان کرده است و کماکان نیازمند رعایت جدی بهداشت در خصوص پیشگیری از بیماری‌هاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان تصریح کرد: در گذشته وضعیت فضای فیزیکی مناسبی نبود و امکانات رفاهی کمتری به چشم می‌خورد، در بازدید امروز از ندامتگاه بندرعباس نسبت به بازدیدهای گذشته که داشتیم تغییرات مناسبی مشاهده شد و این فضای مناسب می‌تواند کمک فراوانی به برطرف کردن مشکلات و پیشگیری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های پوستی و قارچی کند. که نشان از تلاش شبانه‌روزی مسئولان این مجموعه دارد.

شکاری گفت: ما اعتقاد داریم ندامتگاه‌ها بخش کوچکی از جامعه ما هستند و این اجتماع کوچک در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی می‌توانند باعث انتقال بیماری‌های مختلف به جمعیت اصلی و جامعه شوند.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان هرمزگان در خصوص تأمین نیروی انسانی در مجموعه‌ی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به سخنان مقام عالی وزات بهداشت گفت: در بحث استخدام و بکارگیری نیروها عملاً دستو ر اکید این است که با توجه به وضعیت بودجه‌ای که دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارند فعلاً از بکارگیری نیرو تحت هر شرایطی خودداری کنند.

شکاری در ادامه به مدیرکل زندان‌های استان قول همکاری در خصوص پیشگیری از بیماری‌های واگیر از جمله اچ.آی. وی ایدز و هپاتیت در بحث واکسن و خدمات رایگان داد.

وی تصریح کرد: قطعاً در برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بازدید از دیگر ندامتگاه‌های استان در شهرستان‌های مختلف هست تا بتوانیم بخشی از مشکلات مجموعه‌ی اداره‌کل زندان‌های استان که جزو دغدغه‌های بهداشت و درمان است را برطرف کنیم.

انتهای پیام

کد N708139

وبگردی