آفتاب
یک فعال دانشجویی:

انسجام داخلی یک کشور به رضایت اکثریت ملتش وابسته است

انسجام داخلی یک کشور به رضایت اکثریت ملتش وابسته است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان گفت: برای درک انسجام داخلی یک کشور به جز توجه به کمیت‌ها باید رضایت اکثریت مرم آن کشور را نیز در نظر گرفت.

وحید ولدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: هوشیار کردن مردم نسبت به حربه‌های دشمن مهم است، اما مهم‌تر آن است که مردم را نسبت به انواع حربه‌ها مثل اطلاعات،‌ فرهنگی و اقتصادی مطلع کنیم که این کار باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: در فرهنگ عامه به اصطلاح می‌گویند که سیاست در تمام شئونات زندگی مردم ایران وارد شده است و تخصصی نیست. برای رفع این مشکل و یا جلوگیری از ایجاد مشکلات احتمالی باید مردم را به ابزار فهم و تحلیل سیاسی تجهیز کنیم. مردم باید سواد سیاسی داشته باشند تا تحلیل‌های درسی ارائه دهد. در این صورت است که هر چقدر هم دشمنان از طریق رسانه‌ها و اخبار کذبشان بخواهند بین مردم و مسئولین تفرقه ایجاد کنند، مردم با فهم سیاسی‌شان از آن دور می‌شوند.

این فعال دانشجویی همچنین تأکید کرد: با تجهیز کردن مردم به تحلیل و فهم سیاسی دیگر لازم نیست به زور به آنها بگوییم که دشمن چه کسی است و چه کارهایی انجام می‌دهد. اولین قدم برای ایجاد این بینش استفاده از ظرفیت صداوسیما است.

وی با بیان این‌که مسئولین باید به مردم بینش و قدرت تحلیل بدهند،‌ گفت: آگاه کردن مردم از راه داده‌های تحلیل شده کار اصولی نیست. مسئولین باید به مردم قدرت بینش و تحلیل بدهند.

ولدی با اشاره به تفاوت واژه‌های مقبولیت و انسجام در فرهنگ لغات سیاسی، تصریح کرد: مقبولیت و انسجام یک جنبه بیرونی و یک جنبه درونی برای کشور دارد. در دایره لغات سیاست بین‌الملل مفهوم مقبولیت با جمعیت و حضور گسترده مردم معنا پیدا می‌کند، اما انسجام که حاصل از رضایت اکثریت جامعه از سیاست‌ورزی‌ها است با راهپیمایی‌ها مشخص نمی‌شود. اگر بخواهیم با کمیت صحیح بودن یک مطلب را بسنجیم نگاهی غلط و قدیمی به موضوع داشته‌ایم.

وی در پایان همچنین تأکید کرد: با توجه به در پیش بودن راهپیمایی 22 بهمن خوب است که مسئولین نگاه و بینشی انقلابی به مردم بدهند. اگر مردم با این نگاه وارد راهپیمایی شوند که انقلاب ما فرهنگی بود آن وقت است که با خود فکر می‌کنند فرهنگ یعنی چه و تفاوتش با سیاست چیست و چگونه می‌توان از انقلاب فرهنگی بهره برد.

انتهای پیام

کد N707702

وبگردی