آفتاب

حضور زیردریایی هسته‌ای آمریکا در رزمایش مشترک با کره جنوبی

حضور زیردریایی هسته‌ای آمریکا در رزمایش مشترک با کره جنوبی

بنا به گفته یکی از مقامات نیروی دریایی آمریکا، زیردریایی هسته‌ای المپیا برای برگزاری رزمایش مشترک نظامی سالانه با کره جنوبی به آب‌های این کشور وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، زیردریایی هسته‌ای المپیا مدل (SSN- 717) به همراه 120 افسر نیروی دریایی آمریکا روز گذشته برای انجام رزمایش نظامی مشترک واشنگتن – سئول که هر ساله به مدت 3 روز در آب‌های کره جنوبی برگزار می‌شود،‌ این زیردریایی آمریکایی برای انجام رزمایش مشترک نظامی با هدف شناخت و ردیابی زیردریایی‌ها و سامانه‌های سطحی دشمن به ناوگان نظامی کره جنوبی خواهد پیوست.

یکی از افسران دریایی ارتش کره جنوبی در این‌باره اظهار کرد: پیش‌تر نیز زیردریایی هسته‌ای آمریکا برای انجام رزمایش‌های مشترک سالانه میان دو کشور به آب‌های شبه جزیره کره وارد شده بود و این یک امر عادی محسوب می‌شود. سال گذشته نیز زیردریایی هسته‌ای کلمبیا آمریکا برای شرکت در این رزمایش در این آب‌ها حضور یافت.

زیردریایی 7 هزار تنی المپیا با به همراه داشتن موشک‌های کروز و بالستیک دریا به دریا و دریا به زمین و البته بدون کلاهک هسته‌ای روز جمعه از بندر پیرل به سمت آب‌های کره حرکت کرد.

رزمایش نظامی مشترک واشنگتن و سئول در حالی برگزار خواهد شد،‌ که پیش‌تر مقامات کره شمالی با اشاره به این که این رزمایش یک تهدید نظامی برای این کشور محسوب می‌شود از آمریکا و کره جنوبی خواسته بود تا این رزمایش را برگزار نکنند که البته این پیشنهاد از سوی مقامات واشنگتن رد شد.

انتهای پیام

کد N707350

وبگردی