آفتاب

حبس صاحب فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ونزوئلا به اتهام ایجاد صف

حبس صاحب فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ونزوئلا به اتهام ایجاد صف

رئیس‌جمهوری ونزوئلا از دستگیری صاحب یک فروشگاه زنجیره‌ای به اتهام ایجاد صف‌های طولانی که خشم مردمی را از دولت سوسیالیست این کشور افزایش می‌دهد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، کمبود کالاهای اولیه چون آرد، مرغ و دستمال توالت باعث به وجود آمدن صفوف گسترده و طویل در مقابل فروشگاه‌های ونزوئلا شده است.

بسیاری از اقتصاددانان ناکارآمدی دولت در کنترل پول رایج کشور و محدودیت دلار برای واردات و کاهش تولید داخلی را عامل این روند می‌دانند.

اما نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا تجار طمع‌کار را عامل این جنگ اقتصادی دانسته و می‌گوید آنها تلاش دارند تا دولت کاراکاس را سرنگون کنند.

مادورو در جریان سخنرانی برای حامیان و سربازان گفت: ما صاحب یک فروشگاه زنجیره‌ای بسیار معروف را به خاطر ایجاد صفوف طویل و ایجاد خشم مردم به زندان انداختیم. این فروشگاه‌ به عمد تعداد صندوق‌ها را کم کرده بود تا صف ایجاد شود.

مقام‌های ونزوئلا همچنین علیه داروخانه‌های زنجیره‌ای فارماتادو به خاطر ناکارآمدی در ارایه خدمات شکایت کرده‌اند.

دولت ونزوئلا در گذشته هم تعدادی از تجار را به خاطر دست داشتن در افزایش قیمت‌ها دستگیر کرده و چند کمپین برای مقابله با ورود کالا از کلمبیا به راه انداخته بود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا ادامه داد: آنهایی که از مغازه‌هایشان برای صدمه زدن به مردم استفاده می‌کنند باید در زندان بمانند.

منتقدان می‌گویند سرکوب تجار باعث کاهش فاجعه‌آمیز محصولات و توقف آتی سرمایه‌گذاری می‌شود. آنها همچنین مادورو را به خاطر عدم ارایه استراتژی مناسب برای مقابله با رکود و تورم 60 درصدی و اقتصاد متزلزل مورد نقد قرار داده‌اند.

انتهای پیام

کد N707318

وبگردی