آفتاب
رای الیوم:

تصمیمات مصر ضد شاخه نظامی حماس بهترین هدیه به اسرائیل است

تصمیمات مصر ضد شاخه نظامی حماس بهترین هدیه به اسرائیل است

یک رسانه عرب زبان با اشاره به تصمیمات مصر علیه شاخه نظامی حماس، آن را به نفع تل آویو دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه رای الیوم در مطلبی با اشاره به تصمیم مصر در قرار دادن گردانهای عزالدین قسام در فهرست گروههای تروریستی آورده است: این تصمیم بهترین و گرانبهاترین هدیه ممکن از سوی مقامات مصری به اسرائیل است آن هم در شرایط کنونی که این رژیم می کوشد از جریان شارلی ابدو در پاریس به نفع خود استفاده کند.

می دانیم که نظام کنونی در مصر با حماس و غزه دشمن است.این نظام از زمان روی کار آمدن، حماس را متهم به دخالت در آزاد کردن رهبران اخوان المسلمین از زندان در سال2011 و زمان انقلاب ژانویه آن سال کرد اما هرگز تصور نمی شد که شاخه نظامی حماس را هدف قرار دهد و یک حکم سیاسی صادر شود.

رای الیوم می نویسد: آیا گردانهای قسام که سه جنگ با اسرائیل را در پرونده خود دارد و در قلب اراضی اشغالی عملیات علیه اهداف اسرائیل انجام داده است و موشک های آن فرودگاه تل آویو را به تعطیلی کشانده است و بیش از چهار میلیون اسرائیلی را به پناهگاه کشانده است تروریست است؟ مسئولیت افزایش خشونت و تروریسم در سینا بر عهده مقامات مصر و سیاست های شکست خورده آنها نه حماس یا شاخه نظامی آن است که سعی می شود از آن به عنوان قوچ قربانی برای سرپوش گذاشتن برای شکست استفاده شود.

مصری ها همه تونلهای میان مصر و فلسطین را بسته اند و منطقه حائل به عمق یک کیلومتر و طول ده کیلومتر ایجاد کرده اند و همه ساکنان مصری را از منطقه رانده اند و گذرگاه رفح را برای ماههای متوالی بسته اند پس چگونه قسام می تواند در سینا فعالیت کند و به آن نفوذ کند و دست به اقدامات تروریستی آنگونه که مقامات مصری می گویند بزند؟چگونه این جناح مشغول به اسرائیل می تواند به بدنه امنیت و اطلاعاتی مصر که یک میلیون نظامی و خبر چین با سلاح های پیشرفته دارد نفوذ کند؟اگر به فرض نفوذ همه کرده باشد این شکنندگی و متزلزل بودن امپراتوری امنیتی مصر و هزینه بیهوده چند میلیارد دلاری برای آن را نشان می دهد.

رای الیوم می افزاید: مقامات مصری در واقع با مردم فلسطین و ساکنان غزه دشمنی دارند.این تصمیم خوشحال کننده اسرائیلی هاست و مقامات مصری با این تصمیمات اشتباه آنها را خوشحال می کند.ملت مصر از این اقدامات ناخرسند است اما نمی تواند کاری انجام دهد زیرا بیش از بیست هزار نفر پشت میله های زندان هستند.

کد N707273

وبگردی