آفتاب

حمایت یک نماینده پارلمان فرانسه از مذاکرات هسته‌ای ایران

حمایت یک نماینده پارلمان فرانسه از مذاکرات هسته‌ای ایران

رییس کمیته روابط خارجی پارلمان فرانسه گفت: به نظر می‌آید آمریکایی‌ها خواهان فوری دستیابی به یک توافق با ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الیزابت گیگو، رییس کمیته روابط خارجی پارلمان فرانسه در گفت‌وگو با پایگاه خبری المانیتور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: به نظر می‌آید آمریکا تمایل دارد هر چه زودتر به یک توافق با ایران دست پیدا کند هم‌چنین حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران به دلایل سیاسی به ویژه لغو تحریم‌ها خواهان رسیدن به یک راه حل است.

این عضو پارلمان فرانسه در ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران را موثر خواند و گفت: همان‌طور که می‌دانید فرانسه در مذاکرات هسته‌ای یک موضع سخت داشته است اما باید تاکید کنم که هر اندازه این توافق محکم‌تر باشد حمایت بیش‌تری از آن به وجود خواهد آمد.

گیگو ادامه داد: من هنوز امیدوارم که به چنین توافقی با تهران دست پیدا کنیم اول برای این که از اصول اولیه‌ی منع اشاعه‌ی هسته‌ای حمایت کنیم و دوم بتوانیم این مساله را که بر دیگر موضوعاتی که ما باید با ایران بر سرشان رایزنی کنیم تاثیر دارد را کنار بگذاریم.

گیگو هم‌چنین در ارزیابی تاثیر حصول توافقی موفقیت آمیز با ایران و روابط اروپا و فرانسه با تهران اظهار کرد: ما برای پرهیز از تهدیدات تصمیم گرفتیم که این مذاکرات هسته‌ای را به طور کامل از دیگر موضوعات‌مان جدا کنیم. اما به طور قطع به محض این که یک توافق هسته‌ای حاصل شود ارتباطات ما بیش‌تر و سازنده‌تر خواهد بود.

او ادامه داد: دستیابی به یک توافق خوب به این کشور بزرگ که از تمدنی قابل ستایش و کهن برخوردار است اجازه می‌دهد تا در برقراری صلح و ثبات در منطقه و سراسر جهان مشارکت داشته باشند.

گیگو اظهار کرد:‌ من چند ماه پیش همتای ایرانی خود را در پاریس ملاقات کردم. گفت‌وگوهای ما کاملا مشخص بود و هر دو طرف بر ارزش‌های‌شان تاکید کردند و اما یادآور شدم که تمایل برای ادامه این روابط و همکاری محکم است و این به نفع جامعه‌ی مدنی ما است که از این تغییرات بهره ببریم.

انتهای پیام

کد N707270

وبگردی