آفتاب

کره‌شمالی: آمریکا به دنبال تقویت حضور نظامی خود در شمال شرق آسیا است

کره‌شمالی: آمریکا به دنبال تقویت حضور نظامی خود در شمال شرق آسیا است

یک روزنامه دولتی کره‌شمالی عنوان کرد: ایالات متحده آمریکا با جدیت در حال تقویت حضور نظامی خود در شمال شرق آسیاست و این اقدامات خود را با ادعای تهدید از سوی کره‌شمالی توجیه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه دولتی "رودونگ سینمون" کره‌شمالی امروز (دوشنبه) گزارش داد: واشنگتن به دنبال آن است به هر بهایی نفوذ قدرت‌های مهم در شمال شرق آسیا و سایر مناطق آسیا اقیانوس آرام را تقویت کند.

در ادامه مقاله روزنامه رسمی کمیته مرکزی حزب کارگران کره آمده است: ایالات متحده آمریکا از حفظ تنش‌ها در شبه جزیره کره سود می‌برد و طرح‌های استراتژیک خود را برای دستیابی به دستاوردهای سیاسی و نظامی در شمال شرق آسیا توسعه می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید: بنابراین واشنگتن هر زمان که فرصتی برای عادی سازی روابط میان دو کره پیش می‌آید، عمدا به افزایش تنش‌ها کمک می‌کند.

اندکی پس از انتشار پیام کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، که وی در آن اصول اتحاد میان دوکره را تشریح کرده بود، آمریکا تحریم‌های جدید علیه پیونگ یانگ را به بهانه هک کردن سونی پیکچرز اعلام کرد. در دهم ژانویه کره شمالی اعلام کرد که چنانچه آمریکا و کره جنوبی طرح خود را برای برگزاری رزمایش مشترک لغو کنند، آماده تعلیق برنامه اتمی خود است. با این حال دولت آمریکا این پیشنهاد را رد کرد. آمریکا و کره شمالی هیچ گونه روابط دیپلماتیک رسمی ندارند و تنش ها سال‌هاست که در بالاترین حد خود قرار دارد.از زما جنگ کره بین سال‌های 1950 تا 1953 آمریکا حضور نظامی قوی ‌ای در کره جنوبی دارد.

انتهای پیام

کد N706798

وبگردی