آفتاب

برگزاری رزمایش مشترک استونی با آمریکا و هلند

برگزاری رزمایش مشترک استونی با آمریکا و هلند

طبق بیانیه رسمی دولت استونی، نیروهای دفاعی این کشور امروز (دوشنبه) رزمایش مشترک دو هفته‌ای را با حضور نیروهای آمریکایی و هلندی آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رزمایش دو هفته‌ای قرار است در استونی برگزار شود و امروز اولین روز آن است و سربازانی از آمریکا و هلند نیز در آن شرکت می‌کنند.

در بیانیه نیروهای دفاعی استونی آمده است: مهمترین هدف این رزمایش تمرین جنگ در شرایط زمستانی است که با حضور سربازان آمریکایی و هلندی انجام می‌شود.

براساس بیانیه نیروهای دفاعی استونی، رزمایش مذکور با حضور 1200 سرباز برگزار می‌شود و تا 17 فوریه ادامه می‌یابد. این نیروها مانورهای فنی بر روی اسکی را تمرین می‌کنند و نحوه عملکرد بهتر در شرایط آب و هوایی سرد را می‌آموزند.

طبق طرح اقدام آمادگی ناتو، گردش نیروها و برگزاری رزمایش‌های مشترک در کشورهای حوزه بالتیک به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود. طرح اقدام آمادگی ناتو، برنامه‌ای است که در سال 2014 اجرا شد.

ناتو حضور نظامی خود را در امتداد مرز غربی روسیه تقویت می کند و این اقدامات در حالی انجام می‌شود که بحران اوکراین ادامه دارد و ائتلاف نظامی ناتو، روسیه را مسوول آن می‌داند.

با این حال مسکو همواره تاکید کرده است که در شرایط اوکراین هیچ مداخله‌ای نداشته است و نسبت به تقویت حضور نظامی ناتو در امتداد مرزهایش ابراز نگرانی کرده است.

انتهای پیام

کد N706447

وبگردی