آفتاب

۴ واحد صنعتی و تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس افتتاح می شود

۴ واحد صنعتی و تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس افتتاح می شود

مشهد- مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از افتتاح و راه اندازی ۴ واحد صنعتی و تولیدی در دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی احمد صادقی گلمکانی اظهار داشت: با نصب تجهیزات و انجام مراحل تولیدی آزمایشی ۴ واحد صنعتی و تولیدی همچون واحد مینی پالایشگاه، واحد تولید گوگرد بنتونیتی، کارخانه تولید گچ میکرونیزه و همچنین واحد صنعتی پنبه طلای سفید در ۱۳ بهمن ماه همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به همجواری این منطقه با پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد و استحصال میعانات گازی از این پالایشگاه، بهترین و مقرون به صرفه‌ترین راه احداث واحدهای  پالایشگاهی کوچک مقیاس است که در حداقل زمان ممکن توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی احداث شده و هم اکنون آماده بهره‌برداری است.

گلمکانی ادامه داد: یکی از اصولی‌ترین روش‌های جلوگیری از خام فروشی محصولات ساخت واحد مینی ریفاینری با تکنولوژی بالا و به دست متخصصان داخلی است که این امر در منطقه ویژه اقتصادی سرخس محقق شده است.

وی همچنین از افتتاح یک واحد تولید گوگرد بنتونیتی و یک واحد تولید گچ دیرگیر یا میکرونیزه با سرمایه گذاری مشترک سرمایه گزار داخلی و خارجی  و واحد تولید پنبه در ایام دهه مبارک فجر خبر داد.

منطقه ويژه اقتصادی سرخس همزمان با افتتاح راه‌آهن مشهد ـ سرخس ـ تجن در سال ۱۳۷۵ با حضور رهبران و نمايندگان بيش از صد كشور جهان آغاز به كار کرد كه به دليل موقعيت جغرافيايی، نقطه اتصال بين آسيای مركزی با كشورهای حوزه خليج فارس در جنوب ايران و آب‌هاي آزاد، اروپا در غرب و كشورهای افغانستان و پاكستان در شرق است.

کد N706205

وبگردی